Stijve vering na stilstaan?

Heren,

Zodra mijn auto langer dan 2 uur stil heeft gestaan, en heel soms tijdens het rijden, voelt het bij de eerste 2 á 3 hobbels (vooral als ik er schuin op moet) alsof ik op een blote velg rij. Het klinkt en voelt als hard op hard, voornamelijk rechtsachter.
Nou is het voornamelijk rechtsachter omdat ik de eerste hobbel in de straat links naar boven moet nemen, waardoor rechtsachter de meeste belasting ervaart.

Is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken/ moet laten checken?

Laatst bewerkt:
Had ik dat dan niet al moeten merken bij mijn vorige set velgen?
Sinds ik van 16 naar 18 ben gegaan, merk ik dit pas.

PS. ben bijna beste vrienden met de fysio, dus daar zal het niet aan liggen ;)

Canon-Eye

Forumguru
Dat twee zaken zich tegelijkertijd voordoen (nl. velgenwissel en veringprobleem) is op zichzelf geen bewijs voor een causaal verband. Een schokbreker kan ook kapot, dus daar zou ik als eerste naar (laten) kijken. En misschien heeft die het door de plattere banden wat zwaarder te verduren gekregen...
Laat ze wel even alle vier testen; vervanging altijd minstens per twee.

Laatst bewerkt:
Ik kan mij niet heugen dat er iets los is gekomen oid. Ik zal zo even kijken of ik visueel iets kan zien.

Vanochtend vertrok ik vanuit mijn vriendin, en ervaarde ik niet deze "problemen". Geen hobbel "schuin-links-omhoog", en hobbel naar beneden niets gemerkt (die doe ik altijd "extra" rustig tijdens koude auto).
Dit weekend toevallig (tevens voor het eerst tijdens het rijden) toen ik op een rotonde wou uitvoegen (dus lichte bocht naar rechts) weer dat gevoel rechtsachter terwijl ik door een "putje" reed.

Beste manier waarop ik het kan omschrijven is alsof de vering "blokkeert".

Antera

Donateur
Dempers laten testen we hebben helaas geen glazen bol ;) . Dan weet je of dit oke zijn. Andere reden zou er niet kunnen zijn

Bovenaan Onderaan