stinkt naar benzine

ruudweites

Nieuw lid
sinds enige tijd stinkt mijn skoda octavie 1,6 classic 75kw van 2002 soms naar benzine lucht
iemand meer ervaring?
bijv dank ruud

sinds enige tijd stinkt mijn skoda octavie 1,6 classic 75kw van 2002 soms naar benzine lucht
iemand meer ervaring?
bijv dank ruud

Ik heb dit met mijn TDI gehad, dat waren uitgedroogde dieselslangetjes (gescheurd). Ik zou er in ieder geval even naar laten kijken. Benzine ontvlamt wat sneller.

EdK

Forumguru
No Smoking Please !!!

Explosion Danger !!!

Tip: Ga even bij je dealer langs !!!

Gieliovd

Forumguru
Het kan ook simpel komen door stationair draaien en dus je eigen dampen weer opzuigen. Bijvoorbeeld bij net starten ofzo.

Desperado

Forumguru
Dampen gaan normaal door de uitlaat naar buiten, dus als hij zijn eigen dampen weer opzuigt klopt er iets niet, aangezien de aanzuiging aan de voorkant zit.

!Škoda!

Actief lid
Ooit gehoord van wind :grin:
Als je achterklep niet goed afsluit kunnen uitlaatgassen naar binnen komen.
Een andere oorzaak kan zijn dat er een pakking van de uitlaat kapot is, en zodoende uitlaatgassen via de motorruimte in de cabine komen. In beide gevallen is er ook een risico van koolmonoxide vergiftiging :icon_smile_dead:

Ja, maar dat zijn andere geuren :2133:
Hangt van de oorzaak van de wind af...:2133:
Maar als het uitlaatgassen zijn ruikt het niet alleen naar benzine.....

Wat verstaat de Topic starte onder "soms"?
Mij lijkt de eerste uitleg een redelijk goede, mogelijk kan ook de retourleiding verstopt of kapot zijn. (De benzinepomp geeft meer dan direct nodig. Het overschotgaat weer terug naar de tank via de retourleiding)

purk

Senior Member
als er door een defecte tempratuursensor BV, een te rijk mengsel in de cilinders terecht komt kunnen de uitlaat gassen zeker wel naar benzine ruiken omdat deze niet volledig verbrand wordt.

!Škoda!

Actief lid
als er door een defecte tempratuursensor BV, een te rijk mengsel in de cilinders terecht komt kunnen de uitlaat gassen zeker wel naar benzine ruiken omdat deze niet volledig verbrand wordt.
Ook in dat geval zal de stank niet pure benzine zijn, anders is er echt iets serieus mis.
De grote vraag is echter hoe komt de benzinestank naar binnen?

Gieliovd

Forumguru
Ik heb het ook wel eens hoor. Dan start ik de auto, even cd wisselen, gordel om, lampen aan... en dan ruik ik gewoon even benzine. Net gestartte auto!

purk

Senior Member
misschien kan de topic starter even duidelijk vertellen wanneer hij benzine ruikt???

Gieliovd

Forumguru
Ik denk dat we weer een TS aan de haak hebben welke een keer post en daarna nooit meer terugkomt.

Dan mag dat hangslot er weer op straks :)

heb ik ook even gehad, weet je zeker dat het een benzinelucht is?
Bij mij leek het ook op benzine, maar bleek het olie te zijn.
wat was het geval, de carterventilatie slang was gescheurd.
even de motorkap open, afdekkap eraf, en de rubber slangen controleren.
deze slang loopt vlak langs je ventilatiesysteem

Gieliovd

Forumguru
Bedankt voor de reacties allemaal maar de topic starter is nooit meer teruggekomen sinds zijn vraag.

We zullen nooit uitsluitsel krijgen, slotje erop!

Bovenaan Onderaan