Stoelen Dynamic pakket

Huub

Lid
Beste forumleden,

Ook ik sta op de drempel van een nieuwe leaseauto; sowieso wordt het een Skoda Octavia 1.6 / 105 pk, ik twijfel echter over het dynamic pakket...: heel mooi (prachtig 3-spaaks stuur) en niet duur. Ik heb een half uur in de stoelen van het dynamic pakket gezeten tijdens een testrit en had het idee dat het wat krap was en dat dit op den duur zou kunnen gaan irriteren, maar misschien is het alleen even wennen...???? Zelf ben ik niet "hysterisch zwaar" maar wel toch wel rond de 100 kilo....

Heeft iemand gedurende langere tijd ervaring met de stoelen van het dynamic pakket ?

Rene C

Forumguru
Welkom Huub,

Langste rit tot nu toe is iets van 2 uur geweest. Ook ik ben rond de 100kg maar vind de stoelen beter zitten dan de standaard elegance business.

Wat laatste paar dagen wel errug lekker is, is de stoelverwarming :bloos::bloos:.

Eekie72

Nieuw lid
Ik heb ook de stoelen van het Dynamic pakket. Ben 1,96m en tegen de 100kg. Afgelopen zomer met sleurhut en al naar zuid frankrijk gereden zonder een centje pijn.

Een aanrader dus!

Huub

Lid
Goedemorgen Allemaal, dank voor de reacties en sorry voor mijn "brute entree"; Mijn naam is Huub en ik woon in Diemen. Ik werk als accountmanager bij een Amsterdams bedrijf, heb 3 weken geleden een vaste aanstelling gekregen en mag nu een "eigen leaseauto" kiezen waarbij mijn keus is gevallen op een Skoda Octavia Hatchback Elegance Businessline.

Eekie en Rene C, jullie hebben geen knellende benen (wellicht zelfs een "dood gevoel" in jullie benen) ervaren en evenmin zorgde het rug gedeelte voor ongemakkelijk gevoel ?

Sorry voor mijn doorvragen, ben zeer enthousiast over de uitstraling van de stoelen (en van het momenteel meegeleverde stuur) en ben tegelijkertijd bang na 3 maanden spijt te hebben maar dan nog wel 4 jaar door te moeten met die stoelen.

Groeten Huub

Vincent76

Actief lid
Inmiddels 17K op deze stoelen gezeten. Langste rit 12 uur. Geen cent pijn. Ben 1.91 meter en 90 kg. Lendesteun zit echter wel te hoog.

Ik heb de ebl stoelen met leer en alcantara. Heb de auto nu een week en kom tot de conclusie dat de stoelen mij niet goed zitten. Ik heb onvoldoende steun aan mijn bovenbenen en krijg last van m'n nek en bovenrug. Heel erg jammer!

Ik ben 186 lang en 70 kg. Lees wel dat de wat zwaardere personen (lees 80kg+) over het algemeen wel goed zitten op deze stoelen.

Succes!

Huub

Lid
Goedemiddag, Er wordt aanbevolen dat ik mezelf voorstel in het "meet & greet gedeelte....; ik heb geen idee waar ik dit kan vinden....; wie kan mij helpen ?

Inmiddels 30K km verder en geen centje pijn. Ben niet groot en weeg zo'n 67 kg.... :D maar zit als een prins. Lendesteun zit idd te hoog, maar dat in helaas in alle VAG auto's zo....:shutup:

Barrokok

Actief lid
Tja, voor wat het waard is. Ben zelf 1,96 en 100 kg+, maar de normale stoelen zitten prima, ook bij lange ritten (+ 8 uur). Inmiddels meer dan 50K op de teller.

Bakkertje

Forumguru
Als je voor een hatchback gaat kun je nog een 14% bijtelling uitvoering bestellen. Als je dan de half leer optie kiest (750 euro) zitten er de elegance stoelen in.
Verder kun je zelfs de 14% uitvoering bijna op niveau van de elegance business krijgen.

Zomaar een tip ;)

En als je de lendesteun in hoogte wilt kunnen verstellen ben je aangewezen op de elektrische stoelverstelling, maar dan heb je toch weer de elegance als basis nodig.

Ow en welkom hier!

Huub

Lid
Beste allemaal,

Hartelijk dank zover voor jullie reacties. Ondanks jullie input, twijfel ik nog steeds....(is ook een beetje "de aard van het beestje"), ik heb nog geen (voor mij) echt overtuigend wel of niet doen gehoord, waarbij ik mij besef dat het gevoel bij / over stoelen iets persoonlijks is.
Tijdens een tweetal proefritten van circa 45 minuten ieder heb ik in de sportstoelen, horend bij het dynamic pakket gezeten, ze zaten zeker niet verkeerd maar ik voelde wel de zijwangen nadrukkelijk. Vraag die nog steeds bij mij leeft, is dit een kwestie van wennen en dus van tijd of moet ik mij meer bedenken dat als ik het nu al voel, dit gevoel in de loop der tijd steeds meer gaat irriteren ?

Ik hoop op nog een aantal reacties die mij kunnen / zullen helpen bij mijn keuze.

Hartelijke groeten,

Huub
1112 LK Diemen

TL@

Forumguru
Als je het na 45 minuten al voelt, gaat het zeker irriteren na verloop van tijd. Je hebt 2 opties:
- Andere stoelen nemen
-Spek op de poep kwijt spelen :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

Huub

Lid
Goedemorgen TL,

Dank voor jouw reactie, dit ondersteunt mij om inderdaad voor de 'gewone" Elegance businessline stoelen te kiezen, weliswaar iets minder fraai (jammer ook van het stuur dat bij het Dynamic pakket zit) maar comfortabel zitten is belangrijker dan "uiterlijk vertoon".

• Leuk
Waarderingen: TL@

Fean

Forumguru
Huub vrij duidelijk.

Die stoelen zijn niet voor niets een beetje duurder.. zitten gewoon iets beter en ziet er ook nog eens beter uit.

Die wangen dat hoort juist, trust me.. straks wil je echt niet meer anders.

Edit; ik weeg 95kg

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan