Stoelen met verwarming reinigen.

Greenliner

Senior Member
Hoi,

Net als bij mijn vorige Superb wil ik de stoelen schoonmaken. Dit gaat prima met een emmertje sop maar mijn “nieuwe” Superb heeft stoelverwarming.
Hoe nat mogen de stoelen worden?
Zit het verwarmingselement goed ingepakt?

Wie weet meer?

Groet.

Duijzer

Donateur
Een klein beetje nat is geen probleem. De stoelen moeten natuurlijk niet druipen van water. En ik zou even wachten met inschakelen van de verwarming tot ze weer goed droog zijn. Het beste werkt: inspuiten, even laten intrekken en dan met een waterzuiger het water opzuigen. waterzuigers zijn overigens ook te huur, bijvoorbeeld als waterstofzuiger of tapijtreiniger.

Michelv.

Forumguru
Ik gebruik altijd de extractor daarvoor, insproeien en gelijk opzuigen, en ff wachten met de stoelverwarming aanzetten. Nog nooit geen problemen ermee gehad.

Greenliner

Senior Member
De stoelen inmiddels gewassen. Dat ging prima en de stoelverwarming doet het nog gewoon. Ik had er geen rekening mee gehouden dat de verwarming het alleen doet als je erop zit, die kun je dus niet gebruiken om de stoel te drogen. Het heeft 2 weken geduurd voordat ze droog waren.... Slimme tip: doe het in de zomer.

Desperado

Forumguru
Volgende keer een goede reiniger huren. Dan zijn ze veel sneller droog en heb je ook geen risico dat het water doorloopt naar plekken waar je het niet wilt.

EdK

Forumguru
Boels heeft goede tapijt reinigers die echt de boel goed droog trekken nadat je eerst de boel hebt geshampood !
Ze verkopen er ook shampoo bij, weet alleen niet of die ook geschikt is voor stoelbekleding, maar dat is kwestie van de teksten op de fles goed lezen

Bovenaan Onderaan