Stoelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvegreen

Forumguru
Gisteren avond waren we op stap met mijn F1 , het was rond 1u deze nacht en ik kon niet meer auto rijden(was niet dronken, maar zag niet genoeg meer). Mijn vrouw heeft dan van mij het stuur overgenomen . Dus zat ik als passagier in mijn auto , ik moet zeggen die stoelen zitten echt heerlijk. Deze morgen moesten we weg maar dan hadden we mijn vrouw haar vectra genomen . Grotere stoelen , dat wel . Maar ze zitten minder comfortabel als die van mijn F1. Zijn er nog mensen hier die zo'n goede ervaring hebben met de stoelen van skoda ? Of ben ik de enige die dit goede stoelen vind.

nemo

Senior Member
Ja ik heb ook een F1 en vind het 100x betere stoelen dan mijn vorige auto, een Civic. Vorige week heb ik 900 km gereden en na 800 km voelde ik mijn rug pas een beetje zeuren!

Die hendel aan de linkerkant van de stoel vind ik ook echt relaxt!

joergarms

Senior Member
Je hebt helemaal gelijk. Mijn eerste 2 auto's waren van japanse afkomst, en mijn vader kocht toendertijd ook niets anders.
Maar nadat ik bij mijn toenmalige schoonvader in zijn A6 aan het rondrijden was, moest ik echt toegeven dat die duitsers prima stoelen maakten.
Mijn vorige auto, een VW Polo zat ook prima, en nu in mijn Fabia kan ik niet wachten om naar Zuid Frankrijk te kachelen. Het zit prima!

Gieliovd

Forumguru
Afgezien van het gebrek aan een lendensteun vind ik de stoelen prima zitten. Ik zou een paar sportstoelen echter liever hebben gezien de laterale steun in de bochten.

Ik heb al snel de neiging om te glijden, 187 lang 80 kilo zwaar.

Ik krijg bij het gebrek aan die lendensteun helaas best wel snel last met mijn onderrug.

Gieliovd

Forumguru
Maar die kun je eenvoudig zelf plaatsen! Joër heeft er ook eentje inzitten van 25 euro geloof ik, van www.conrad.nl, hij is er erg tevreden mee.

Heb hem met de meeting nog bekeken omdat ik er ook wel eentje wilde hebben, nooit van gekomen :)

cvegreen

Forumguru
Afgezien van het gebrek aan een lendensteun vind ik de stoelen prima zitten. Ik zou een paar sportstoelen echter liever hebben gezien de laterale steun in de bochten.

Ik krijg bij het gebrek aan die lendensteun helaas best wel snel last met mijn onderrug.

Daar heb ik nu geen problemen mee. Ik ben 178 groot en 83 kilo zwaar .
lendensteun ( is dat dan die twee bulten aan de zijkanten van de stoel ? of is dat die uitholling in de rug (onderaan)?Dat laatste kon iets beter vind ik , maar die twee bulten aan de zijkant van de stoelen vind ik net heel goed , niet te groot en niet te klein en voldoende steun .

joergarms

Senior Member
lendensteun is inderdaad de bolling in je onderrug, het scheelt heel erg hoe je de stoelen instelt, iets tever achterover en je hebt een lendensteun nodig, maar lekker rechtop en er is niets aan de hand.

Wat Gieliovd al zei, die armsteun kost zo'n 25 euro en is heel makkelijk te monteren. Volgens mij staat ie ook bij mijn afbeeldingen.

mister9

Actief lid
Ik heb de sportstoelen én een armsteun, en ik zou 10 keer de wereld rond kunnen hoor. Heerlijk zitten ze. Topperrrrr....

mister9

Actief lid
Ja, dat gaat verrassend goed. Het schakelen gaat prima. Moet wel zeggen dat als ik écht veel moet schakelen, bv in de stad, ik de steun vaak omhoog doe. Maar maar ook als ik dat niet doe, irriteert het totaal niet. En op lange stukken is het natuurlijk heerlijk!

cvegreen

Forumguru

lendensteun is inderdaad de bolling in je onderrug, het scheelt heel erg hoe je de stoelen instelt.

Dat kan dus inderdaad beter . Ik wist het niet zeker wat lendensteun was vandaar eerst de vraag stellen voor ik dom antwoord he. Verder prima zittende stoelen.

joergarms

Senior Member
Schakelen met de armsteun is totaal geen probleem, de mijne kan niet weggeklapt worden, maar heb ik dusdanig gemonteerd datik nog alle vrijheid heb om te schakelen.

Een lendensteun is ook achteraf in te bouwen in de stoel. Bij bedrijven als Savas kunnen ze namelijk een pneumatische lendenbalg onder de bekleding monteren, dat kan dus eigenlijk in elke stoel.

Jochus

Actief lid
Hoe de stoelen aanvoelen is toch wel iets persoonlijks.

In de eerste weken dat ik de fabia had vond ik ze verschrikkelijk; net planken!

Maar ik kwam uit een auto met énorm zachte zetels. Die stonden dan helemaal achteruit, toen lag ik meer achter het stuur eigenlijk. :laugh:

Maar na een tijd vond ik een betere houding in de fabia, nu staat de zetel bijna helemaal recht ook. Een heel verschil, en ik ben ze nu zo gewoon, en vind ze comfortabel. Kwestie van wennen zeker.

EmTee

Lid
Hiervoor een Renault Laguna gehad maar ik zou de stoelen uit de Fabia niet meer willen wisselen, ze zitten heerlijk! Afgelopen 2,5 maand meer dan 10.000 km gereden, geen centje pijn!

Sandor

Lid
Ik vind de stoelen behoorlijk tegenvallen, echt planken. Ik krijg echt last van mijn onderrug doordat er geen lendesteunen inzitten. het liefst had ik ook in hoogte verstelbare stoelen gehad met mijn lengte (196cm).

Deze wil ik dus ooit ook nog vervangen...

joergarms

Senior Member
Zijn jouw stoelen dan niet in hoogte verstelbaar?? Dat hebben de meeste Fabia's toch wel?
LAst van je rug kun je voorkomen door de leuning rechter te zetten, vaak geeft onderuit zitten een verkeerde belasting voor je rug.

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij hangt dat van de uitvoering af. In mijn Equipe + kunnen beide stoelen in hoogte versteld worden.

cvegreen

Forumguru
Mijn stoelen kunnen ook niet in hoogte aangepast worden , maar omdat het stuur in alle richtingen kan aangepast worden vind ik wel heel makkelijk een heel comfortabele zithouding .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan