Stoelrand demonteren?

Tacovia

Nieuw lid
Ik heb nu een tijdje mijn octavia II en ik begin steeds meer problemen te krijgen met de stoel. Ik ben nogal zwaar gebouwd (ahum) en heb de hele breedte van de stoel nodig (en dat houdt al niet over). Ik zit dus links als het ware klem op die kunstof rand met dat domme bakje wat ik niet nodig heb in plaats van dat er ruimte voor de stoel is om verder door te veren zoals aan de rechterkant. Weten jullie of je die rand niet gewoon eraf kunt halen? Volgens mij zou dat mogelijk het probleem oplossen.

Als je iets zwaarder gebouwd bent als ´normaal´ net als ik, dan is het de overweging waard om te kijken naar een ass of scheel stoel. want geheid krijg je last van je rug.
Ik destijds wel. en zo´n ass stoel is helemaal op maat gemaakt en die zitten perfect..

TL@

Forumguru
Je kan ook proberen om eens met de fiets te gaan werken en wat beweging te nemen, wordt je ASS vanzelf minder groot. No offense :smirk:

Ik kan best aannemen dat het vreselijk irritant is als er een bakje in je kont zit :grin:

Tacovia

Nieuw lid
Een uitermate nuttige reactie, zij het dat mijn ass waarschijnlijk gespierder is dan de jouwe, met 3x spinnen per week. Overigens spel je "offense" met een c. No offence, hoor, maar je bent wel enigszins "off topic".

van inkel

Forumguru
Ik heb nu een tijdje mijn octavia II en ik begin steeds meer problemen te krijgen met de stoel. Ik ben nogal zwaar gebouwd (ahum) en heb de hele breedte van de stoel nodig (en dat houdt al niet over). Ik zit dus links als het ware klem op die kunstof rand met dat domme bakje wat ik niet nodig heb in plaats van dat er ruimte voor de stoel is om verder door te veren zoals aan de rechterkant. Weten jullie of je die rand niet gewoon eraf kunt halen? Volgens mij zou dat mogelijk het probleem oplossen.

Je kunt de VAG stoelen makkelijk demonteren, en wss kun je de plastic rand er vanaf schroeven.
PS Heb je airbags in je stoelen ? zo ja niet zomaar stekkers los trekken!

TL@

Forumguru
Een uitermate nuttige reactie, zij het dat mijn ass waarschijnlijk gespierder is dan de jouwe, met 3x spinnen per week. Overigens spel je "offense" met een c. No offence, hoor, maar je bent wel enigszins "off topic".

Ik denk het niet (rijd een hoop kilometers met de koersfiets alle weken :grin:)

Was maar om te lachen hoor.

Beetje ontopic dan: ik denk niet dat het een zicht is wanneer dat bakje weg is, want dan moet je heel die plastic aan de zijkant weghalen (heb er toevallig gisteren met mijn neus op gezeten omdat ik de stylus van mijn gsm had laten vallen)
Ik denk dat je dan idd beter voor een ASS stoel of zo gaat.

Bovenaan Onderaan