stoelverstelling hoogte + dorpelbescherming

AGTon

Forumguru
Goedemiddag,

In mijn Roomster heeft alleen de bestuurdersstoel de mogelijkheid om in hoogte versteld te worden. Weet iemand of het mogelijk is dit achteraf te laten monteren op de stoel van de passagier?

Tevens weet iemand wat de kosten zijn van de optionele dorpelbescherming en hoe deze bevestigd worden?

alvast bedankt

Fabia

† In Memoriam
De dorplebescherming plak je vast met de dubbelklevende plakband die op de dorpelbescherming zit. Volgens mij heb je twee verschillende en kost het zo rond de 70 euro. Kijk eens op de site van de Skoda bij accesoires.

Chatslet

Forumguru
Stoel moet ook kunnen want de luxere Fabia's hebben dat ook. Moet ook wel want wat dacht je van de Engelse versies, daar zit de bestuurdersstoel aan de andere kant :)

Canon-Eye

Forumguru
De luxere (en de rechtsgestuurde) versies heben een andere rechterstoel. De TS vraagt echter naar de mogelijkheid om de rechterstoel achteraf in hoogte verstelbaar te maken - en ik vermoed dat dit niet gaat. Maar misschien vervangen door een andere stoel, bv. uit een sloopauto?

Chatslet

Forumguru
Dat is dus precies wat ik bedoel, dat is precies de bestuurdersstoel in spiegelbeeld. In de luxere Faabs zit die bij ons dus aan de passagierskant en dus is de passagierskant dan ook in hoogte verstelbaar. Waarom 2 verschillende stoelen ontwikkelen? Dus ja het kan, de TS moet dan een een sloopauto vinden met in hoogte verstelbare passagiersstoel of een rechtsgestuurde auto en daar de bestuurdersstoel uit halen.

Canon-Eye

Forumguru
Dat is dus precies wat ik bedoel
Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten zónder elkaar te raken - 't lijkt wel politiek... :grin:

Er zijn stoelen mét en zonder hoogteverstelling. Zowel voor links als voor rechts. Je kunt dus een niet-verstelbare rechterstoel vervangen door een wel verstelbare rechterstoel. Maar dat is niet hetzelfde als: een niet-verstelbare rechterstoel veranderen in een wel-verstelbare door van die bestaande stoel het onderstel aan te passen. Het eerste (omwisselen van de hele stoel) kan natuurlijk, dat spreekt vanzelf. Maar sleutel aan ene bestaande stoel om die verstelbaar te maken (en dat is wat TS volgens mij heeft geschreven) kan vermoedelijk niet...

Chatslet

Forumguru
Nee, stoel moet uiteraard vervangen worden. Maar wat zou zo'n stoel kosten op de sloop? Niet al te veel denk ik. De uitdaging is aleen om er een met matchende bekleding te vinden.

Bovenaan Onderaan