Stoelverwarming slaat niet aan bij korte rit

cali05

Forumguru
Goedendag,
In onze greenline hebben we stoelverwarming in combinatie met leren bekleding. Als de auto een tijdje heeft stil gestaan en er wordt kort mee gereden <5 min. dan doet de stoelverwarming het niet. Wanneer er daarna autoweg wordt gereden dan wordt de stoel naar enige tijd warm. Ligt de oorzaak hier van in het feit dat er eerst andere/belangrijke functies van de auto worden opgeladen voordat dit soort luxe zaken worden bijgeladen. Overigens heb ik dan verder alles uit (geen extra verlichting, airco of andere zaken aan).

Antera

Donateur
stoelverwarming zou gewoon moeten werken mijn inziens en denk dat er iets anders mis is aangezien het op de snelweg ook niet goed gaat

MarcoO2

Forumguru
Het duurt toch ook gewoon even voordat je uberhaupt voelt dat de stoelverwarming werkt? Da's toch normaal? Als je voor die tijd alweer stopt, heb je nog niet gevoeld dat het werkt, maar doet het dat wel degelijk. Of bedoel je nog niets anders?

Ik heb geen ervaring met stoelverwarming en leer, maar in mijn vorige auto (Seat Alhambra / stoffen bekleding), voelde je al binnen een minuutje dat de stoelverwarming aan stond. En ja ..... ik heb spijt dat ik geen stoelverwarming in mijn Octavia meebesteld heb ....

reeseend

Forumguru
Bij mij werkt het al na 100 meter de straat uit. Op standje 2 (kan stand 5) is overigens al hoog genoeg, want anders wordt het wel heel warm aan je bips en rug:worshippy:
Misschien komt het door het half leder alcantara leer.

MarcoO2

Forumguru
In mijn nieuwe O2 heeft het systeem drie standen en duurt het een paar minuten voordat ik er de warmte van voel.

Antera

Donateur
bij ons voel je het al als je net de straat niet uit bent en dan makt het even niet uit in welke stand

cali05

Forumguru
Blijkt dat alleen stand 2 niet werkt en stand 1 wel. Afspraak bij de dealer gemaakt.
Dank voor alle reacties

cali05

Forumguru
Nu het weer wat minder koud is, blijkt de stoelverwarming sneller in te schakelen. Dat doet vermoeden dat mijn Fabia Greenline niet voldoende stroom levert om in een koude periode de stoelverwarming optimaal te laten werken. Ga overleggen met de dealer hoe ze dit gaan oplossen.

Hetzer

Forumguru
tja lijkt me idd toch wel handig dat hij het juist wel goed als het koud is, daar heb je het immers voor

Ronnie

Forumguru
Dat doet vermoeden dat mijn Fabia Greenline niet voldoende stroom levert om in een koude periode de stoelverwarming optimaal te laten werken. Ga overleggen met de dealer hoe ze dit gaan oplossen.
Ik denk dat de accu bij een (zeer) koude start langere tijd nodig heeft om te herstellen, een koude start van een diesel trekt al snel zo'n 200A.
Bij de greenlines worden alle accesoires (b.v. ook het start/stop systeem) zo lang mogelijk uitgeschakeld tot de accu de gewenste vullingsgraad weer heeft.
De stoelverwarming is afgezekerd met 30A, dit is dus een zware verbruiker.

cali05

Forumguru
fabia is bij de dealer geweest. Omdat het leer en de stoelverwarming bij de importeur is ingebouwd moet de auto terug naar de importeur. Volgens de dealer moet ie het gewoon na een aantal seconden doen. Afwachten wanneer de auto terug kan

Bovenaan Onderaan