Stoelverwarming?

Corrie en Eric

Nieuw lid
Ik ben nieuw op dit forum. Rij sinds twee weken in een witte Citigo Elegance 5 deurs, nieuw aangeschaft.
Hiervoor reed ik een Mazda 2 uit 2008, een vrij complete uitvoering.
Ik ben zeer tevreden met de Citigo, heb er nu een kleine 700 km mee gereden en heb eigenlijk niets te klagen. Wel is het even wennen aan de driecilinder en het geluid tijdens het schakelen.
Via dit forum heb ik inmiddels veel gelezen en ik heb ontdekt dat er nogal wat aan te passen valt via de software. Een aantal aanpassingen spreken mij zeer aan. Geen idee of dat via de dealer moet of dat het anders kan.

Op de site van Skoda staat dat er onder de bijrijdersstoel een lade moet zitten.
Dat heb ik even nagekeken, maar dat zit er dus niet .......
Wat ik wel zie, is een soort plat apparaatje met bedrading naar beide stoelen. Onder de zitting voel ik een soort 'rooster'. Ik vermoed dat dit stoelverwarming is, maar er zit in deze auto geen bediening van de stoelverwarming. Weet iemand misschien wat dit anders zou kunnen zijn. Ik kan er geen foto van maken, daarvoor is de ruimte te krap.

Corrie en Eric

Nieuw lid
Als je het instructieboekje bedoeld, ja. Daar wordt inderdaad gesproken over stoelverwarming, maar er staat geen verwijzing bij naar een modelvariant die dat wel of niet zou moeten hebben.

Monteurtje

Forumguru
De knopjes van de stoelverwarming zitten boven de radio. Van de drie knoppen de onderste, links en rechts. Als die knop er niet zit. Is dat apparaatje niet van de stoelverwarming. Waar het wel van is weet ik zo even niet.

Lexris

Lid
Ik denk dat het de bekabeling is van het controlelichtje mbt tot de veiligheidsgordel vastgemaakt. Heb je deze niet aan dan gaat lampje branden. Ook tbv de bijrijdersstoel.Er zit hiervoor waarschijnlijk een druksensor in de stoel gemonteerd

Corrie en Eric

Nieuw lid
Zojuist een mail van de dealer gekregen. Kennelijk heeft het te maken met de airbags. Maar dat over de veiligheidsgordels klinkt ook heel aannemelijk.
Ik was ook van plan een aantal dingen elektronisch te laten aanpassen, zoals hier eerder is besproken. Coming home verlichting, bochtverlichting, et cetera.
Zijn er dingen die ik beslist WEL moet laten aanpassen? Ik ben bang dat ik anders misschien iets over het hoofd zie en weer een nieuwe afspraak moet maken (en betalen)

Falcon

Donateur
Welkom! Op 6 sep is er een forummeeting in noord-brabant. Daar kan je de wijzigingen laten doorvoeren tegen een pak koeken/bier/insert random lekkers ;)

Antera

Donateur
U is welkom. de draden en het "kastje" is idd voor de airbags en eventueel de gordelwaarschuwings herkenning

Bovenaan Onderaan