Stoelverwarming

Ralph

Lid
Vanmorgen voor het eerst mijn stoelverwarming op hoogste standje gezet!
Heerlijk!! Hij wordt wel heel heet!!!!!
Na een 15 min begon er een brandlucht in de auto te komen...verbrand rubber luchtje...

Is dit normaal als je stoelverwarming voor het eerst gebruikt?

Octavarium

Actief lid
Na een 15 min begon er een brandlucht in de auto te komen...verbrand rubber luchtje...

Fijn hè met dit weer? :worshippy:

Die verbrande rubberlucht heb ik nooit last van gehad, maar jij hebt natuurlijk andere (sport) stoelen dan ik..
Hmm.. een RS.. Misschien zijn het je banden? Die ruik ik zelf wel zo nu en dan...:grin:

Ik heb er bij mijn SuperB geen last van gehad. Heb bij aankoop voor stoelverwarming gekozen en achteraf leer laten inbouwen. Collega heeft hetzelfde gedaan met zijn O2 en die heb ik ook niet gehoord over een brandlucht. Ik zou het even in de gaten houden of je die lucht blijft houden. Misschien hebben ze in de fabriek een stukje verpakking laten zitten wat bij de eerste paar keer wegsmelt?

Gieliovd

Forumguru
What the <topiconderwerp> heren! En dat op dit forum nog wel ;)

Tja... ik kan alleen zeggen, kijk het even aan. Blijft het terugkomen, dan even naar de dealert? Lullig als straks kont in de fik staat.

Racer

Lid
Hoi Ralph,

Mijn RS-stoeltjes worden ook heerlijk snel warm, maar dan zonder brandlucht. Lijkt me niet prettig en niet goed, zo'n brandlucht.

Als t voor t eerst is dat je em aanzet, dan kan het misschien zijn dat er nog wat vettigheid op het verwarmingselement zit/zat (?).

PS. standje 2 vind ik voldoende, voor standje 5 heb je nogal wat eelt nodig ;)

Racer

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]
Zojuist 12! berichten verwijderd waar alleen maar offtopic werd gereageerd. Hoe moeilijk kan het nou zijn om nu eens ONTOPIC te blijven??

Zijn we soms allemaal deze discussie al vergeten? Ik hoop het niet.

[/moderatorbreak]

___JC___

Forumguru
EDIT: (was alweer offtopic :smirk:)

Goh Ralph wat vervelend zo een rubberlucht. Maar wel aangenaam dat je stoelverwarming werkt.

Captain Hook

Forumguru
[MODERATORBREAK]
Nou staat er twee reacties hierboven een opmerking over het ONTOPIC blijven en wat doe je? Juist...meteen weer offtopic. Aan jouw opmerking heeft de topicstarter toch niks?
1x raden wat er dus met jouw reactie gebeurd.
[/MODERATORBREAK]

Porettuhcs

Senior Member
[moderatorbreak]
Zojuist 12! berichten verwijderd waar alleen maar offtopic werd gereageerd. Hoe moeilijk kan het nou zijn om nu eens ONTOPIC te blijven??

Zijn we soms allemaal deze discussie al vergeten? Ik hoop het niet.

[/moderatorbreak]

Een beetje humor mag toch wel in het forum.. ik zit hier op het forum om dingen te leren, te weten te vertellen en vooral ook voor mijn plezier!

Exciter

Administrator
Een beetje humor mag toch wel in het forum.. ik zit hier op het forum om dingen te leren, te weten te vertellen en vooral ook voor mijn plezier!

[moderatorbreak] Dat geloof ik graag. Maar een beetje zelfreflectie kan geen kwaad. Als je duidelijk gemaakt wordt, dat een groot deel van de groep, waarin je jezelf begeeft, zich aan jou vertoning stoort, is het aan jou om daar iets mee te doen. De groep moet zich niet aanpassen aan een enkeling, maar anders om.

Met vriendelijke groet,

Administrator. [/moderatorbreak]

Ronnie

Forumguru
On Topic: De stoelverwarming wordt vervaardigd uit een weerstandsdraad welke in een zig-zag patroon worden verlegd op de zitting en de onderrug omgeving.
Deze draad wordt in een soort brandvrije zak gemonteerd van glasvezel en voorzien van een thermostaat, en een z.g. temperatuur zekering (net als in een koffiezetapparaat/strijkbout). Zet je voor het eerst de verwarming op de hoogste stand dan kan het natuurlijk zijn dat er rest/stofdeeltjes verschroeien en een luchtje veroorzaken. Is natuurlijk hinderlijk maar niet gevaarlijk. De verwarming is dermate beveiligd dat deze nooit in brand kan vliegen!
(Ik denk ook dat Skoda/VW niet op schadeclaims van dit type zit te wachten!:smiley29:

@Ralph

Hoe gaat het inmiddels met de stoelverwarming? Nog steeds last van luchtjes of is het bij de eerste paar keer gebleven?

Ralph

Lid
Is inderdaad maar 1 of 2 keer voorgekomen.
Maak er nog steeds greetig gebruik elke dag en geen vuiltje aan de lucht!

Sarrod

Lid
Ik denk dat mijn vraag wel in dit topic kan;

ik ben aan het zoeken naar 2e hand O2's combi. Mijn vrouw wil graag stoelverwarming, maar die zijn schaars. Weet iemand of stoelverwarming achteraf is in te bouwen en tegen welke (ongeveer) prijs?

EdK

Forumguru
tsja het is net als met centrale verwarming, het moet even inbranden !
Met cv moeten ook de vetten van fabricage even wegbranden en dat is hetzelfde met de stoelverwarming waar de vervuiling en vetten even moeten inbranden cq wegbranden !

Falcon

Donateur
@Sarrod:

Mocht je zelf handig zijn, kijk dan hier

Laten doen zou in mijn optiek niet duurder dan 300 a 400 euro moeten worden.

Ik denk dat mijn vraag wel in dit topic kan;

ik ben aan het zoeken naar 2e hand O2's combi. Mijn vrouw wil graag stoelverwarming, maar die zijn schaars. Weet iemand of stoelverwarming achteraf is in te bouwen en tegen welke (ongeveer) prijs?

Ik denk zelfs dat dit op de skoda shop te koop is ook achteraf dus :)

Bovenaan Onderaan