Stoelzittingen O2 combi elegance

buzz

Lid
Beste allemaal,

Wie heeft er ervaring met het aanpassen van een stoelzitting van een octi 2?
Ik vind nl. de zitting te smal waardoor je met je benen op de wang van de zitting gaat zitten, hierdoor rugklachten en tintelende benen.
Heb wel een bedrijf gevonden in Apeldoorn (Lukkien), kost 199 euries per zitting. Is er een andere originele zitting te bestellen waarvan het zitvlak breder is?

groet,

JePe

Nieuw lid
Ik hoor hier een lotgenoot, laat ik nu precies hetzelfde probleem hebben met die stoelen. Ik heb mijn stoelen al wat vlakker laten maken bij een bekleder voor 150 euro per stoel, dat heeft geholpen tegen de tintelende benen. Rugklachten en pijn in je zitvlak zijn gebleven omdat je precies op de naden zit van de wangen.
Ik ben ook naarstig op zoek naar een oplossing want ik wordt er gek van. Ben zelfs al een andere auto aan het overwegen. Tis absurd dat je een stoel koopt van 12000 euro die niet lekker zit.

Bakkertje

Forumguru
Er zijn sportstoelen voor de O2 en de l&k uitvoeringen hebben andere stoelen (meervoudig elektrisch verstelbaar). Anders ben je waarschijnlijk aangewezen op achteraf op maat gemaakte stoelen vrees ik.

Wellicht een domme vraag, maar heb je het niet kunnen constateren bij het uitzoeken van je auto?

buzz

Lid
Geen domme vraag, met proefrit zit je niet zo lang in de auto. Stoel lijkt dan 'stevig'/goed te zitten. Heb de auto idd nog niet zo lang, heb een peu 307 gehad en hiermee geen dergelijke problemen.

JePe

Nieuw lid
Sportstoelen etc is me al bekend. Echter heb ik het ivory interieur, in die kleur zijn volgens mij geen andere uitvoeringen van gemaakt. Sportstoelen zijn meestal nog smaller dan normaal.
Achteraf op maat is een optie, echter 1500 euro x 2 stoelen gaat me toch wat ver.

TIjdens de proefrit (20min) nergens last van gehad, het begint pas een probleem te worden als ik er langer dan 1 uur in zit. Stoel verstellen, rugleuning rechter of vlakker, lendesteun harder/zachter allemaal al geprobeerd.

buzz

Lid
Klinkt idd heel bekend.
Denk toch dat ik in eerste instantie de bestuurdersstoel laat aanpassen.
Het bekledingbedrijf gaf aan dat het bij alle VAG auto's een bekend probleem is.
Als de wangen als eens weg zijn is het probleem naar mijn idee een stuk kleiner.

Tielman36

Nieuw lid
Misschien een brutale vraag, maar wat zijn jou maten? Ik merk een beetje dat ik last krijg van mijn bovenrug bij langer zitten, maar dat komt omdat mijn borstomvang iets breder dan normaal is, dus kuipstoelen zijn echt niets voor me.

Nu je het zegt, in mijn vorige auto had ik helemaal nooit last van mijn rug en dat was een VW golf 4 variant 1.9 SDI. Misschien past e.a. in de Skoda? Komt uiteindelijk min of meer toch uit dezelfde fabriek? Ik zou gewoon een tweedehandsje proberen bij een sloperij.

Succes

buzz

Lid
Mijn maten zijn gemiddeld+ denk ik. Mss jong gebruikte stoel zo gek nog niet, neem ik in overweging.

JePe

Nieuw lid
Dat is inderdaad een slimme opmerking, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb even zitten googelen en kom erachter dat golf v stoelen zonder aanpassingen zouden moeten passen, zelfs de airbag stekkers. Ik zal eens zoeken naar gebruikte, ivory en cornslik beige liggen kwa kleur niet ver uit elkaar. Misschien zelfs wel een compleet leder interieur erin mikken...

Bakkertje

Forumguru
bij bm-onderdelenshop.nl hebben ze altijd diverse stoelen / interieurs liggen, wellicht dat je daar wat kunt vinden.

buzz

Lid
Om alleen 2 voorstoelen te vinden valt nog niet mee.
Ik zoek 2 zwarte comfort stoelen.
Mss is het vervangen nog de beste optie.

Bovenaan Onderaan