Stofhoezen schokbrekers achter vervangen Fabia 2

Beste leden,
Ik ben van plan de stofhoezen en aanslagrubbers van de achterschokbrekers te gaan vervangen van mijn Skoda Fabia 2, 1.2 TDI uit 2010. De rubbers zijn namelijk rot en de stofkap ligt op de schokbreker.
Heeft iemand een korte how to voor deze klus / zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Joske

Forumguru
Achteraan? Kan je niet veel met misdoen.. Ik zou moeten kijken in Elsawin of er nog speciale instructies zijn, maar vermoed van niet. Als ik er aan denk zal ik morgen nog eens kijken :)

Ronnie

Forumguru
Binnenkuip eruit schroeven, bovenste 2 schokbrekerbouten eruit draaien, onderste bevestigingsbout eruit,
schokbreker eruit halen. De rubber(schuim) blokken zijn los verkrijgbaar (Monroe).

Dat is fijn. Zou id. moeten lukken. Krijg de hoezen morgen binnen, als t mee zit van t weekend eens kijken.

Monteurtje

Forumguru
De hele kuip hoeft er niet uit. De 2 schroefjes net naast/achter de schokbreker zijn voldoende. Je kunt de kuip dan voldoende opzij trekken om erbij te kunnen. Met een lang verlengstuk en dop 16

milanseegers

Forumguru
Kleine zeer verwante vraag: Bij mijn fabia liggen de stofkappen ook op de schokbrekers achter. Er lekt verder geen olie en de schokbrekers zien er nog mooi uit. Is dit dan een APK afkeur punt? Ben benieuwd.

Ronnie

Forumguru
Als de bovenkant (keerring) droog is, is het geen afkeur. Het wordt wel geadviseerd de kappen te vervangen/repareren.

De stofhoezen zijn vervangen. Is een fluitje van een cent. Heel gemakkelijk zelf te doen.
Nog bedankt voor de tips!

Bovenaan Onderaan