Stootstrip achter in kleur

Heb gezocht maar niet kunnen vinden zo snel zowel op het forum alsook op het Boze Web. Is het mogelijk om stootstrips van een achterdeur op kleur te bestellen.

Het lijkt er op dat er of iemand achter de strip is blijven hangen, dan wel dat iemand geprobeerd heeft de strip te verwijderen aan de kant waar de achterdeur aansluit aan de voordeur. Toen mijn vrouw de deur opende kwam deze dus tegen de voordeur aan en krulde dus op. Heb hem nu even vastgezet met dubbelzijdig tape tijdelijk. Het gaat om een lease auto en zou het kunnen claimen, maar dat kost me eigenrisico en als de los bestellen goedkoper is dan liever dit.

Dank alvast voor meedenken.

Gr,

John

rutgerm

Senior Member
Ik vond op Marktplaats laatst iemand die alles spuit in juiste kleur. Maar heb je de stootstrip ook nog nodig... Zou eerst ter referentie even een Skoda garage bellen.

Joske

Forumguru
Heb gezocht maar niet kunnen vinden zo snel zowel op het forum alsook op het Boze Web. Is het mogelijk om stootstrips van een achterdeur op kleur te bestellen.

Het lijkt er op dat er of iemand achter de strip is blijven hangen, dan wel dat iemand geprobeerd heeft de strip te verwijderen aan de kant waar de achterdeur aansluit aan de voordeur. Toen mijn vrouw de deur opende kwam deze dus tegen de voordeur aan en krulde dus op. Heb hem nu even vastgezet met dubbelzijdig tape tijdelijk. Het gaat om een lease auto en zou het kunnen claimen, maar dat kost me eigenrisico en als de los bestellen goedkoper is dan liever dit.

Dank alvast voor meedenken.

Gr,

John
geef je nog even je bouwjaar en koetswerkkleur mee? dan kijk ik even naar een richtprijs van de dealer :) (en of het ineens in jouw kleur te krijgen is)

dirkie996

Forumguru
Ik heb verleden jaar identiek hetzelfde voor gehad. Ook rechts achteraan, en de wagen was nog maar enkele weken oud. Waarschijnlijk betrof het een produktiefoutje, waarbij de stootstrip iets loskomt en zo aan de voordeur hapert. De garagist heeft deze onder garantie vervangen.

@Joske, het gaat om een Octavia Combi 2 uit Februari 2011. Alleen weet ik zo de naam van de kleur niet meer. Ben al aan het zoeken in de offerte, maar daar staat hij niet in.

@dirkie996, zal ook eens vragen bij de dealer of dit bekend is. Ik denk dat het antwoord gaat zijn, "nee meneer we weten van niets". Was ook zo namelijk toen ik een paar jaar geleden kwam met het feit dat mijn Golf 5 om de 400KM raar liep. Na veel zoeken op het web kwam ik er achter dat dit normaal was bij de eerste auto's met een DPF ingebouwd. Toen ook wist men van niets.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
ik vond dit terug in je eigen berichten ;)

Vandaag door werkgever onderstaande auto laten bestellen bij leasemij.

Skoda Octavia Combi Elegance GreenTech 1.6 TDI, Antraciet Grijs met donkere bekleding.

Extra opties:

- Vision Pakket
- PDC voor en achter
- Multifunctioneel stuur
- Reservewiel
- Executive Pakket

Extra accessoires:

- 13 polige afneembare trekhaak
- Beschermingsmat voor in de kofferbak
- Cartronic BT module
- Alarm Defa KLasse III
- Bolero Radio/CD
- Pegasus 17" inclusief banden

Hoop dat de bestelling deze week ergens bij de dealer is en hoop ergens in februari te kunnen rijden.

Gr,

John

Dus zal ik eens kijken naar Antraciet Grijs ;)

Joske

Forumguru
Heb het volgende gevonden:

artikelnummer: 1Z0853535A
richtprijs: niet gekend
verkrijgbaar in kleur

of

1Z0853535AGRU
richtprijs: €30
dan staat ie enkel in grondverf

Hoop dat je er iets mee bent :)

beschermlijst portier links achter.jpg

Joske

Forumguru
graag gedaan :jaja:

trouwens het artikelnummer in Google ingeven, brengt je soms naar een verkoper op Ebay met de stootstrip in kleur. (kan je al eens geluk mee hebben)

Redcap

Lid
Vorige week is bij mij ook de stootstrip achter opgekrult en ik probeer nu een vervangende stootstrip te kopen. De dealer geeft aan dat bij hem de stootstrip ongeveer €70 moet kosten en dan nog ongeveer €50 voor het spuiten in de juiste kleur. Dat vind ik wel erg veel geld voor zo'n strip. Bovenstaand artikelnummer (1Z0853535A) kan ik ergens vinden voor ongeveer €35 en dan ook met 7PL. Ik vraag me alleen 3 dingen af: Is dit artikelnummer wel juist voor de achterdeur aan de passagierskant? En is 7PL metallic grijs? Is partsale.eu een betrouwbare website?

Redcap

Lid
Heb inmiddels al gevonden dat ik 1Z0853536A moet hebben, maar heb ik als ik 1Z0853536A 7DL bestel meteen ook de juiste kleur?

Bovenaan Onderaan