Stootstrips in de bumper

Rick Blaine

Actief lid
Hallo,
Weet iemand of de O1 ooit is geleverd met meegespoten stootstrips in de bumper? Zijn deze strips te demonteren van de bumper of gaat dat niet? Of heeft iemand ze ooit gespoten in carrosseriekleur?

tvdp

Lid
Hallo Rick,
Bij mijn weten zijn die stootstrips nooit meegespoten, althans ik heb het nog nooit gezien bij de O1's die op straat rijden, wat ik wel jammer vindt. De deurklinken zijn soms wel meegespoten.
Zelf heb ik al tweemaal schade gehad aan de voorbumber, ik moest die stootstrips appart erbij bestellen. Je kan ze wel losmaken want ze zitten ín de bumper geklikt, maar de kans bestaat dat ze afbreken.
Met de deurstootstrips heb ik geen ervaring, maar volgens mij zijn die geplakt.
Ik neem ook aan dat je ze kan spuiten in carrosseriekleur, maar wel goed voorbewerken natuurlijk.
Succes.

Rick Blaine

Actief lid
Dankjewel voor je reactie. Misschien passen zelfs de strips van de Bora en/of Golf? Die zie je nog wel eens meegespoten. Mijn deurklinken zijn wel gespoten. Ik vrees dat als ik zelf ga spuiten dat het dan niet mooi genoeg wordt dus ik zou ze liever van een sloopwagen halen :)

piair1982

Forumguru
Strips van ander model passen niet.
Op zich kan je ze wel spuiten maar dan met een goede basislak/primer die elastisch is. Anders heb je kans dat met steenslag de verf los komt.

Succes!!

Rick Blaine

Actief lid
Hoi Billy,
Bij mijn donkerblauwe valt het ook niet zo op, maar het staat gewoon wat "luxer" zo'n gespoten strip. Maar (laten)spuiten is wel veel gedoe en wordt misschien niet mooi (als ik het zelf doe). Ik had gehoopt dat ik ze op de sloop zou kunnen vinden maar dat zit er dus niet in helaas ;(

Enfin, dan maar zwart, anders had ik maar een VW moeten kopen ;)

ik heb de mijne (gratis) laten meespuiten toen mijn bumper moest herspoten worden... de carrossier stond er wel op dat ik zelf de voorbereiding deed: al het relief (de fijne bolletjes) moesten eruit geschuurd worden

Is wel wat werk aangezien plastic je schuurpapier constant verzadigd maar uiteindelijk wel tevreden met resultaat, het is een detail maar wel eentje dat opvalt vind ik persoonlijk

http://media4.dropshots.com/photos/117558/20080410/000217.jpg

Rick Blaine

Actief lid
Het ziet er erg mooi uit als het door een professional is gedaan!! Ik heb daar nu even het geld niet voor over, maar mocht ik ooit bij de spuiter komen dan zal ik het wel overwegen om dit mee te laten nemen.

Bovenaan Onderaan