Storing achteruitrijsensoren bij warmte

A.Kosten

Nieuw lid
Ik signaleer een probleem bij de achteruitrij sensoren wanneer het erg warm weer is en de aut in de zon heeft gestaan. Als ik dan start en achteruit steek geeft het systeem een lange piep (kennelijk ter waarschuwing) en het display op de radio schakelt gelijk weer terug naar de radiostand. Is dit probleem bij meerdere auto's bekend en moet ik ermee naar de dealer of is dit altijd bij deze sensoren. (Heb nog nooit zulke sensoren op een auto gehad dus heb er geen enkele ervaring mee.)

Verder heb ik nog geen problemen gehad en ben ik uiterst tevreden over deze auto.

skodaboy

Forumguru
Ik signaleer een probleem bij de achteruitrij sensoren wanneer het erg warm weer is en de aut in de zon heeft gestaan. Als ik dan start en achteruit steek geeft het systeem een lange piep (kennelijk ter waarschuwing) en het display op de radio schakelt gelijk weer terug naar de radiostand. Is dit probleem bij meerdere auto's bekend en moet ik ermee naar de dealer of is dit altijd bij deze sensoren. (Heb nog nooit zulke sensoren op een auto gehad dus heb er geen enkele ervaring mee.)

Verder heb ik nog geen problemen gehad en ben ik uiterst tevreden over deze auto.

zover ik uit deze uitleg kan afleiden zit er een foutmelding in het systeem, heb dit ook gehad met mijn oct 02 heb dus pdc v+a,in achteruit zetten (lange piep komt) autootje komt op display en verdwijnt weer meteen,als er 1 sensor niet meer gaat,werkt het hele systeem niet meer..de dealer heeft bij mij achteraan een sensor vervangen en het systeem werkt weer keurig, :xyxthumbs: ps:denk niet dat de warme zon er wat heeft mee te maken heeft,daar ik het ook heb gehad en ik voornamelijk s'nachts rijd.

bluskabouter

Forumguru
ik heb nu last van dat de pdc wel werkt op de radio en visueel een aanduiding geeft, echter geen pieptoon.
zowel niet bij in schakelen van de achteruit danwel bij het naderen van een object.
wat kan dit zijn?

FredV

Banned
ik heb nu last van dat de pdc wel werkt op de radio en visueel een aanduiding geeft, echter geen pieptoon.
zowel niet bij in schakelen van de achteruit danwel bij het naderen van een object.
wat kan dit zijn?
De geluidssterkte kun je manueel instellen.
Is dit per ongeluk niet gebeurd?

bluskabouter

Forumguru
@sgl 49: ik weet niet wat je bedoelt met je opmerking.
dit is het eerste probleem bij deze auto electrisch, misschien in de war met mijn vorige?

@fredV: ik heb dit reeds nagekeken in de instellingen van de radio, maar dit staat gewoon goed.
zijn er nog meer manieren om dit in te stellen?

FabiaGL

Actief lid
@A.Kosten, de piep die je hoort word gegeven om je te waarschuwen dat er een storing in een van je sensoren optreed. als je langs je dealer(Swarttouw?) rijd kan hij met de computer uitlezen welke sensor de storing veroorzaakt, en deze vervolgens vervangen.

E

Ex-lid 1929

zover ik uit deze uitleg kan afleiden zit er een foutmelding in het systeem, heb dit ook gehad met mijn oct 02 heb dus pdc v+a,in achteruit zetten (lange piep komt) autootje komt op display en verdwijnt weer meteen,als er 1 sensor niet meer gaat,werkt het hele systeem niet meer..de dealer heeft bij mij achteraan een sensor vervangen en het systeem werkt weer keurig, :xyxthumbs: ps:denk niet dat de warme zon er wat heeft mee te maken heeft,daar ik het ook heb gehad en ik voornamelijk s'nachts rijd.

Bij mij is het zo dat als ik de versnelling in zijn achteruit zet er niets op de radio komt de achteruit rij lichten werken wel gewoon.
als ik de versnelling uit zijn achteruit haal piept de radio heel even en soms kun je nog net zien dat de auto op het display komt maar is dan meteen weer weg.
de auto is uitgelezen maar geeft geen storing aan.
volgens U verhaalt lijkt het er op dat ik het dus toch moet zoeken in een van de sensor.
maar dan zou toch ook het uitlezen een fout moeten opleveren ?

Bovenaan Onderaan