Storing AG gas installatie

Hallo,

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt met een octavia 1.6 uit 2-2006 met AG gasintallatie met 159000 km.
Bij het starten viel mij op dat het rechter led rood brande en niet automatisch overschakelde naar gas, de leds voor tankvulling branden ook niet.
Volgens de verkoper lag het eraan dat de tank leeg was, dus wij mochten de tank vullen van hem maar konden er niet meer inkrijgen dan 17 liter van een 51 liter tank, dus volgens mij was deze niet leeg.
Auto gestart ging eerst t rechte rode lampje branden toen t linker rode knipperen toen kon ik zien dat de tank vol was de groene lampjes gingen branden van de vulling indicator.
Onder t rijden piepte t systeem diverse malen was maar even, niet gelet of er lampje knipperde op t gas knopje.
Bij aankomst gemeld aan de verkoper/monteur en die zegt dat t kan liggen aan de vlotter die er inzit en dit nog wel eens kan voorkomen.

Is dit verhaal juist wat er gezegd wordt en/of zijn dit dure reparaties.

Ik hoor graag jullie reacties ivm aankoop auto.

Groet,
Marcel

Ronnie

Forumguru
Ik heb zelf ook een (probleemloze) AG installatie.
De AG installatie dient over te schakelen naar LPG bij een watertemp. van zo'n 40 graden.
Bij het starten (is altijd op benz.) gaan beide rode leds aan, de linker gaat uit naarmate er meer groene led's (voor de tankvulling) aangaan, de rechter rode led gaat uit als de computer overschakeld op LPG (40gr).
De piepjes geven aan dat er een storing in het systeem zit, waarschijnlijk is de druksensor defect (deze zit bovenop de verdamper)
Deze sensor kost rond de € 60,-, inclusief storing uitlezen en montage ben je dan zo'n € 100,- kwijt.
Ik zie dat je uit Almelo komt, (Auto van Snijders?) in Hengelo tegenover de Makro zit een hele goede gasboer, ook is hij dealer van AG/Teleflex LPG systemen.

Dank je wel voor de snelle reactie, zijn er nog dingen waar je nog meer op moet letten bij dit type installaties en of auto.
De auto en motor zagen er goed uit en t reed ook lekker rustig alleen de vering achter vond ik slapjes.

PS t is geen auto van snijders.

Ronnie

Forumguru
Slappe vering is een bekend euvel, (de overhang is erg groot) kijk maar op het forum bij hulpveren.......

Hallo Ronnie,

Vandaag contact gehad met AGIT daar van de Helm in Hengelo dicht zat (vakantie).
Zij zijden dat de druksensor € 110,- kost en en dat t verder idd de rest niet zoveel ging kosten, ook t probleem met overschakelen kon zijn dat t met koude motor 5 min kon duren tot overschakelen op gas.
Bij hogere buiten temp. kan dat al binnen een minuut.
Kreeg nog wel een tip van hun voor dat ik tot koop overgaat om de motor nogmaals in koude toestand te starten met motorkap open en kijken of de motor op benzine een rustige loop heeft maar ook bij overschakelen naar gas, zodat je kan zien of er een of meerdere injectoren defect zijn.

Bovenaan Onderaan