Edwinz
Forumguru
Foutcodes welke ik uit mijn climatronic krijg. van hex naar dec omgezet.
Dit doormiddel van de ECONknop en recirculatieknop ingedrukt te houden.
Met warm en koud kan je door de foutcodes scrollen.
ECON ingedrukt houden en je reset de boel.
ECON eenmaal indrukken en je verlaat het testmenu.
25B => 00603
Stelmotor Verdeelklep Voetruimte-ontwaseming (V85)`
Defect ↔ (Defective)
Foutief ↔ (Faulty)
Geblokkeerd of geen voedingsspanning ↔ (Blocked or No Voltage)
Mogelijke verschijnselen:
4F9 => 01273
nl Aanjager ventilatie (V2)
Controle verschil ↔ (Control Difference)
Mogelijke verschijnselen:
Mechanische fout ↔ (Mechanical Failure)
Onderbreking / Kortsluiting naar Plus ↔ (Open / Short to Plus)
Mogelijke verschijnselen:
318 => 00792
nl Airconditioning: drukschakelaar (F129)
Mogelijke verschijnselen:


Hierna econ ingedrukt gehouden, zal na het werk nog eens kijken of dezelfde storingen terug zijn gekomen. Zal de boel dus toch moeten opentrekken...


Dit doormiddel van de ECONknop en recirculatieknop ingedrukt te houden.
Met warm en koud kan je door de foutcodes scrollen.
ECON ingedrukt houden en je reset de boel.
ECON eenmaal indrukken en je verlaat het testmenu.


Stelmotor Verdeelklep Voetruimte-ontwaseming (V85)`
Defect ↔ (Defective)
Foutief ↔ (Faulty)
Geblokkeerd of geen voedingsspanning ↔ (Blocked or No Voltage)
Mogelijke verschijnselen:
- Luchtcirculatie in voetenruimte functioneert niet
- Kortsluiting of onderbreking in de kabels en/of stekkerverbindingen met de Stelmotor van de Verdeelklep Voetruimte/ontwaseming (V85)
- (V85) verkeerd afgesteld / geblokkeerd / defect
- De kleppen van het climatronic-systeem willen wel eens klemmen of vastzitten. Eerst alle foutcodes wissen, dan een stukje rijden. Tijdens die rit moet je de kleppen van je luchtbehandelingssysteem zelf bedienen. Dus de lucht naar alle kanalen leiden, maar vooral warme en koude lucht. Geef die kleppen wel de kans hun uiterste positie te bereiken, dus niet te snel de standen wisselen. Komt de fout niet terug dan is het een tijdelijk iets geweest, het kan zijn dat er iets tussen de kabels en stangen gezeten heeft waardoor de kleppen niet geheel konden sluiten of openen. Komt de fout terug dan even controleren of er iets is wat de beweging van de kleppen blokkeert. Controleer ook alle bedrading die naar die motor lopen, hangen ze tegen bewegende delen? Ook kortsluiting of een open circuit kan deze foutcode veroorzaken
- Check / repareer bedrading en aansluitingen
- Check (meetwaardeblokken, outputtest) / vervang (V85)
- Storing wordt pas na twee seconden herkend
- Bij regelmodule 7D0 907 040 versie 3.4 wordt i.p.v. de Stelmotor Voetenruimte-ontwasemingsklep (V85), de Stelmotor van de Ontwasemingsklep (V107) weergegeven. Het verhelpen van de storing is identiek


nl Aanjager ventilatie (V2)
Controle verschil ↔ (Control Difference)
Mogelijke verschijnselen:
- Blower functioneert niet
- Airco / Climatronic doet het niet
- Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
- Bedrading en/of aansluitingen van/naar Aanjager Ventilatie (V2) defect
- Blower Frisse Lucht (V2) zit vast / vastgevroren / loopt zwaar / defect
- Regelmodule voor de Fresh Air Blower (J126) defect
- Check / vervang zekering(en); bij een Golf-4 (zekeringenkast op de accu) een bekend probleem
- haal de zekering(en) er uit
- maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
- zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
- zekering(en) terugplaatsen / vervangen
- soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
- is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
- Check Blower Frisse Lucht (V2)
- doe de Output Test (check de luchtkleppen als de blower actief is)
- check Meetwaardeblokken terwijl de blower actief is
- Check Regelmodule voor de Fresh Air Blower (J126)
- doe de Output Test (check de luchtkleppen als de blower actief is)
- Check / repareer bedrading en aansluitingen
- Vervang Blower frisse Lucht (V2)
Mechanische fout ↔ (Mechanical Failure)
Onderbreking / Kortsluiting naar Plus ↔ (Open / Short to Plus)
Mogelijke verschijnselen:
- Blower functioneert niet
- Airco / Climatronic doet het niet
- Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
- Bedrading en/of aansluitingen van/naar Aanjager Ventilatie (V2) defect
- Blower Frisse Lucht (V2) zit vast / vastgevroren / loopt zwaar / defect
- Check / vervang zekering(en); bij een Golf-4 (zekeringenkast op de accu) een bekend probleem
- haal de zekering(en) er uit
- maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
- zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
- zekering(en) terugplaatsen / vervangen
- soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
- is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
- Check Blower Frisse Lucht (V2)
- doe de Output Test (check de luchtkleppen als de blower actief is)
- check Meetwaardeblokken terwijl de blower actief is
- Check / repareer bedrading en aansluitingen
- Vervang Blower frisse Lucht (V2)


nl Airconditioning: drukschakelaar (F129)
Mogelijke verschijnselen:
- Storingslampje (MIL) brandt
- Airco werkt niet goed
- Airco prima tijdens het rijden, maar stilstaand is ie eerst koud, dan buitenlucht, dan weer koud, etc
- Stationair een wat piepende multiriem bij koud blazende airco
- Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
- Airco overbelast of onderbelast
- Verstopping in het koelsysteem
- Te weinig koelmiddel aanwezig
- Onvoldoende luchtstroom naar de Condensor en/of de Radiateur
- misschien defecte aircofan
- misschien zekering van de fan defect
- Dat je airco afslaat bij het stoplicht is logisch zonder werkende fan. De druk loopt dan hoger op dan 30 bar waardoor je hogedrukschakelaar je airco uitschakelt (vandaar ook je foutcode). Bij deze hoge druk wordt de pomp en dus de multiriem zwaarder belast waardoor hij gaat piepen. Je moet je dus richten op de spanning (zekering) die naar de fan gaat
- Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Airco Drukschakelaar (F129)
- Airco Drukschakelaar (F129) defect
- Check / vervang zekering(en)
- haal de zekering(en) er uit
- maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
- zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
- zekering(en) terugplaatsen / vervangen
- soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
- is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
- Check het aircosysteem
- Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar de Airco Drukschakelaar (F129)
- Check (meetwaardeblokken) / vervang (F129)
- Volgens mij zit bij een Golf-4 de drukschakelaar onder de rechter koplamp achter de mistlamp





