Storing dimlicht/groot licht

chrasH-040

Nieuw lid
Goedenavond (of -morgen, -middag, -nacht) allemaal,

Ik heb een voor mij nogal lastige storing. Een tijd geleden heb ik LED's in mijn dimlicht gezet. Deze werken mooi en de lichtopbrengst is fantastisch. Maar sinds die tijd gaat het lampje voor kapotte verlichting op het dashboard branden als ik het groot licht aan zet. Dat wil zeggen: het groot licht vast zet, bij korte signalen niet.

Als ik dit doe en buiten de auto luister hoor ik ook een soort gebrom (bijna het geluid alsof de hoogteverstelling in werking is) zodra ik het groot licht aan zet.

Ik heb inmiddels geprobeerd wat er gebeurt als ik de originele H7 lampen terug zet maar dan blijft de fout bestaan. De LED's trekken (volgens de verpakking) 35 watt en zitten zonder extra modules aangesloten. En nogmaals: als ik alleen de dimlichten gebruik treedt er geen fout op en klinkt ook het gebrom niet. De fout (waarschuwingslampje en gebrom) ontstaat uitsluitend bij het bedienen van groot licht. De reden waarom ik een connectie met de dimlichten vermoed is dat de fout is begonnen na de vervanging van halogeen naar LED.

Is er iemand die hier zijn/haar licht op kan laten schijnen (ha-ha-ha)?

Alvast bedankt.

chrasH-040

Nieuw lid
Zeker, ik loop zo even naar buiten. Een specifieke positie of onderdeel wat je specifiek in beeld wil hebben? :)

Bedankt voor de reactie.

chrasH-040

Nieuw lid
Ik hoop dat het een beetje duidelijk te zien is. Nacht+flits+spiegels is niet de beste combinatie :)

Edit: volgens mij zijn de bestanden te groot. Wat is de maximale grootte?

hemi24

Forumguru
Ik verwacht eigenlijk dat je het type koplamp hebt met shutter voor het grootlicht…

En daar ligt waarschijnlijk ook direct de oorzaak van het geluid.

chrasH-040

Nieuw lid
Wat is een shutter? Het groot licht is een tweede H7 lampje naast de dimlichten. Ik zal even proberen de foto's wat kleiner te maken.

hemi24

Forumguru
Het groot licht is een tweede H7 lampje naast de dimlichten.
In dat geval gaat mijn theorie niet op.
Ik had het idee dat je wellicht de versie had met projector koplampen waarbij het dimlicht door middel van een afgrensklepje (shutter) werd geschakeld.

chrasH-040

Nieuw lid
Ah zo, zoals bij H4 Xenon, dat idee? Nee, dat heb ik niet. Overigens wel een projector koplamp. De auto is een Fabia uit 2011, de 1.2 Tdi, misschien is dat ook handig om te vermelden.

Antera

Donateur
Als je geen apart lampje hebt voor grootlicht dan heb je ene schutter en zit daar je probleem. Heb je dit niet en wel een apart lampje voor grootlicht dan moet je dat lampje checken.

Tees

Donateur
Aangenomen dat je ze vervangen hebt voor normale halogeenlampen, zou ik denken dat er dan een probleem ergens in de bekabeling zit. Krijg je nog te zien waar de fout zit of heb je geen Maxidot?
Kan ook zijn dat er iets anders met de verlichting aan de hand is, in dat geval zou uitlezen wat meer richting kunnen geven.

Bovenaan Onderaan