Storing elektrische schakeling injectieventiel (cil.4)

Hallo,

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een Skoda Octavia 1.6 TDI uit 2012, met 50.000 kilometer op de klok.
Tijdens de terugweg van mijn vakantie uit Italië met caravan, kreeg ik aan de voet van de Brenner ( dus nog niet heel erg steil omhoog) pech met de auto. Noodloop programma, geen vermogen meer etc.. Wij zijn toen afgesleept naar een garage waar ze auto met een Bosch systeem (waarvan ik de uitdraai heb) hebben uitgelezen en de foutcode was P020400, Injectieverstuiver cil.4, storing in de elektrische schakeling.
Reparatie ging langer dan 48 uur duren dus met een leenauto van de ANWB terug gekomen.
Nu na 3 weken is de auto terug in Nederland en de foutcode is eruit!! De auto loopt ook weer goed.
In Italië is niets aan de auto gebeurd, omdat ik deze onder garantie wilde laten maken in Nederland. Waarschijnlijk hebben zij wel helaas de auto gereset.
Zijn er mensen die dit ook al eens hebben meegemaakt of weet iemand of dit een veel voorkomend probleem is of dat een eenmalige storing geweest kan zijn?
Alvast bedankt.

Tomba

Nieuw lid
Heb jij nu nog steeds geen last?

Ik heb een soort gelijke storing (Skoda Octavia 1.2 turbo benzinemotor bj 2011).

Storing is een maand weggebleven, maar nu weer terug.

Ik hoor graag van je.

Gr. Tom

Bakkertje

Forumguru
Ik verwacht niet dat je van @Beginnende Skoda rijder een reactie gaat krijgen..
Het is gebruikelijk om jezelf even voor te stellen alvorens je begint met vragen stellen, een goed gebruik dat we hier graag in ere houden.

Nog maar even los van het feit dat je een benzine auto hebt en de octavia in kwestie was een diesel ..

Bovenaan Onderaan