Duijzer
Donateur
Ik heb een kerstboom aan lampjes op het dashboard. O3 RS Tdi 2.0 CUPA motor. Gloeispiraal knippert, motorstoringslampje brandt en hij geeft de melding 'Roetfilter', raadpleeg instructieboekje. Dat heb ik uiteraard gedaan, maar daar kom je niet veel verder mee als 'bezoek de dealer'.
Ik heb de auto uit laten lezen, als storingscodes geeft hij:
P223700 Lambdasonde systeeem 1 pompstroom (onderbreking)
P210200 Gasklepregeleenheid (signaal te klein)
P211100 Gasklepregeleenheid (component klemt open)
De garage wilde aan de hand van de melding 'Roetfilter' en de kilometerstand (199.000) het roetfilter vervangen. Zou alles bij elkaar zo'n 3.500,- gaan kosten.. Op de vraag of daarmee de storing dan opgelost is konden ze geen antwoord geven, maar 'rond die kilometerstand komt het roetfilter er sowieso aan'. Nou ben ik best tevreden over die garage, maar die manier van probleemoplossing ligt me toch niet helemaal.
Ik heb de APK even naar voren gehaald, want daar zit een roetdeeltjesmeting in. Hij mag voor APK 1.000.000 ppm uitstoten, de meting kwam net onder de 300.000 ppm. Dus met het roetfilter is niets mis.
Zelf denk ik meer aan een vervuild gasklephuis, of een sensor die stuk is. En dat daarom het roetfilter niet kan regenereren en hij daarom die melding geeft.
Ik heb contact opgenomen met VAGTechniek met de vraag of zij een goede diagnose kunnen stellen en de storing kunnen verhelpen. Over een goede week kan hij daar terecht.
Ik houd jullie op de hoogte van wat ze vinden en wat de oplossing is.
Ik heb de auto uit laten lezen, als storingscodes geeft hij:
P223700 Lambdasonde systeeem 1 pompstroom (onderbreking)
P210200 Gasklepregeleenheid (signaal te klein)
P211100 Gasklepregeleenheid (component klemt open)
De garage wilde aan de hand van de melding 'Roetfilter' en de kilometerstand (199.000) het roetfilter vervangen. Zou alles bij elkaar zo'n 3.500,- gaan kosten.. Op de vraag of daarmee de storing dan opgelost is konden ze geen antwoord geven, maar 'rond die kilometerstand komt het roetfilter er sowieso aan'. Nou ben ik best tevreden over die garage, maar die manier van probleemoplossing ligt me toch niet helemaal.
Ik heb de APK even naar voren gehaald, want daar zit een roetdeeltjesmeting in. Hij mag voor APK 1.000.000 ppm uitstoten, de meting kwam net onder de 300.000 ppm. Dus met het roetfilter is niets mis.
Zelf denk ik meer aan een vervuild gasklephuis, of een sensor die stuk is. En dat daarom het roetfilter niet kan regenereren en hij daarom die melding geeft.
Ik heb contact opgenomen met VAGTechniek met de vraag of zij een goede diagnose kunnen stellen en de storing kunnen verhelpen. Over een goede week kan hij daar terecht.
Ik houd jullie op de hoogte van wat ze vinden en wat de oplossing is.