Storing in Xenon lampen Superb

FKCB

Nieuw lid
Mijn Superb combi van februari 2012 heeft veel last van storingen in de Xenon verlichting. Vandaag voor de vierde keer terug geweest naar dealer. Voor de tweede keer zijn de regelaars vervangen.
Heeft iemand gelijke ervaringen?

Antera

Donateur
Tja zonder aangeven wat de klachten zijn kunnen we er weinig over zeggen. en welke regelaars zijn vervangen?

FKCB

Nieuw lid
In het dashboard blijft hij constant aangeven dat meedraaiende koplampen niet werken. Zover ik weet zijn het alleen de mistlampen die aan en uit gaan en dat werkt gewoon. Daarnaast valt linker Xenonlamp regelmatig uit. Men heeft koplamp vervangen, beide regelaars vervangen en gisteren de stekkers vervangen. Nu geeft hij vandaag weer constant na het starten aan dat meedraaiende koplampen niet werken!!
wat is hier aan te doen?

Gelukkig heb ik geen gelijke ervaringen.

De Xenon koplampen zijn AFS koplampen. Adaptive Front Lighting System. Die draaien mee met je rijrichting en passen zich afhankelijk van de weersituatie en/of snelheid aan. Dit zijn de regelaars neem ik aan.

FKCB

Nieuw lid
Bij het starten bewegen de lampen wel synchroon alle kanten op, maar tijdens het rijden in bochten bewegen ze niet mee en gaan alleen de mistlampen aan en uit.
zouden de Xenon lampen in bochten ook mee moeten draaien dan lijkt de storing in het dashboard logisch. Wat zou er dan niet werken, want inmiddels is alles zo ongeveer vervangen!

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk een probleem met de draaihoeksensor in de stuurkolomelectronica, bij het starten wordt er dus wel gecalibreerd en daarna is de dynamische bochtenverlichting het spoor bijster. Lijkt mij iets van een softwareprobleem. Het zou met een VCDS/VAS tester uit te pluizen moeten zijn.
Fysiek is er niets mis in de koplampen (stelmotoren werken), echter wordt de verlichting direct aangestuurd via het boordnetregelapp. J519 via can-bus. Deze ontvangt via can-bus de info van de stuurkolomelectronica-module J527, deze krijgt op zijn beurt info van de draaihoeksensor in de stuurkolom.
De hoogteverstelling gaat via sensoren op linker voorwiel en rechter achterwiel.

Ericw

Forumguru
Volgens mij moet je verlichtingsschakelaar (3x woordwaarde :D wel op automatisch staan, anders werkt je AFS niet.

Bovenaan Onderaan