Storing infotainmentsysteem

Goedemorgen,

Sinds januari ‘24 rijd ik een Skoda Rapid uit ‘19. De eerste 8 maanden geen enkel probleem gehad. Sinds een klein maandje heeft het infotainmentsysteem wat kuren. Zo deed de navigatie het plots niet meer en wisselde de radio te pas en te onpas uit zichzelf van zender.

Vorige week heb ik de auto laten nakijken bij de Skoda dealer in Amersfoort. De dealer gaf aan dat de navigatiestoring vermoedelijk voortkwam doordat er een Seat SD-kaart in zat. Daarbij voegde de monteur toe dat na uitlezen van de kaart op hun laptop er 100GB aan data op een 16GB kaart zat. Allemaal erg gek, maar goed. De monteur heeft de kaart eruit gehaald, alle software geüpdatet en naar eigen zeggen deed de infotainment het weer.

Helaas, vanochtend begon het systeem (zonder SD-kaart) ineens uit zichzelf weer te wisselen van radiozender.

Herkent iemand dit probleem?
Persoonlijk heb ik het idee dat er ofwel ergens vocht in het systeem zit, ofwel een kabelbreuk is die te pas en te onpas een verstoring veroorzaakt. Herkennen jullie dit probleem?

Alvast heel erg bedankt voor jullie input (namens een nieuw forum lid),
Bart

Antera

Donateur
Wat een onzin weer bij die dealer. Andere merk kaart maakt geen reet uit.

Dit klinkt al een defect scherm. Dit komt vaker voor en zal het scherm vervangen moeten worden.

Dan krijg je onbedoelde touch en doet het scherm daar waar hij zin in heeft

@Antera Bedankt voor je snelle reactie. Zoiets vermoedde ik ook. Gemakshalve ga in dergelijke kwesties uit van de expertise van een dealer. Goed om te weten dat het vaker voorkomt. Nu maar eens zoeken naar een vervangend scherm, mocht dit echt het probleem zijn.

@Rainesh zie onderstaand. Deze is - volgens Dealer zeggen - vrijdag 18 oktober jl. geüpdatet.

Als je onderstaande versie ziet, zie je dan iets afwijkends?

Bijlagen

• 0535a2b2-6a8b-4af6-a907-081441f4e696.jpeg
    0535a2b2-6a8b-4af6-a907-081441f4e696.jpeg
    309,9 KB · Weergaven: 17

Antera

Donateur
Dit is idd de laatste firmware geen afwijkingen. Zou hem er helemaal opnieuw op kunnen zetten maar dit kan alleen door eerst het verborgen menu vrij te zetten om te zien of het dan opgelost is maar meeste kans is defect scherm

@Antera Mocht het aankomen op een nieuw scherm, enig idee in welke prijscategorie er gedacht moet worden? Of beter nog: heb je een link waar zoiets qua informatie terug te lezen is?

Nogmaals dank voor jullie snelle reactie(s) in deze!

EdK

Forumguru
Neem voor nieuw scherm eens contact op met KMS in Apeldooorn
Kunnen aan hand van je probleem al redelijk inschatten wat je kosten zullen zijn.
En je krijgt ook nog eens 2 jaar garantie op je reparatie....

Bovenaan Onderaan