Storing: Instrumentenpaneel. Werkplaats!

Bakkertje

Forumguru
Sinds vanmorgen geeft mijn auto de melding:
Storing: Instrumentenpaneel. Werkplaats!

De auto is uitgerust met een virtual cockpit en alles werkt gewoon naar behoren.
Met obdeleven geprobeerd te resetten maar dat gaat helaas niet.

Medling in de logging:
17 Instrumentenpaneel

System description: KOMBI
Software number: 3G0920794
Software version: 1340
Hardware number: 3G0920794
Hardware version: 409
ODX name: EV_DashBoardVDDMQBAB
ODX version: 009048
Long coding: 07A40B187FCC000800886B3B3201002000000000

Trouble codes:
B200041 - Regelapp. defect
Permanent
Date: 2023-10-01 18:17:10
Mileage: 139791 km
Prioriteit: 2
teller storingfrequentie: 1
Verleerteller: 255

Heeft iemand hier toevallig enig idee wat het zou kunnen zijn?

Tees

Donateur
Even een paar minuten gegoogled. Constatering 1: je instrumentenpaneel is kapot.
Oplossing 1: de dealer zal t instrumentenpaneel normaliter vervangen, dat kost je een lieve duit.
Oplossing 2: het kán zijn dat er een onderdeel van t instrumentenpaneel kapot is. Zie bijvoorbeeld: https://forum.obdeleven.com/thread/19924/virtual-cockpit-error-b200041-solved
Oplossing 3: soms schijnt een softwareupdate van t instrumentenpaneel wat op te lossen.

Antera

Donateur
Deze storing houd inderdaad in dat de tellerklok vervangen moet worden. Kan zijn dat je er nooit niks van gaat merken maar kan ook zijn dat hij uit gaat vallen en niks meer doet.

Bakkertje

Forumguru
Thanks @Tees en @Antera

Ik heb nog even verder gekeken en er waren behoorlijk wat modules die ook fouten hadden in relatie tot vreemde signalen. Die kon ik wel resetten..
Zou het spanningsloos maken van de auto nog iets kunnen doen en kan dat zonder problemen? Ik zit er niet op te wachten dat er van alles ingeleerd dan wel gekalibreerd moet worden..

Bakkertje

Forumguru
Inmiddels een bedrijf gevonden die dit mogelijk kunnen repareren à € 500,-
Vervangende displays (zonder beschadiging) heb ik nog niet kunnen vinden helaas..

@Antera Weet jij of de VW Virtual Cockpit een developer menu heeft net als die van Audi?
Kwam onderstaande tegen en ben benieuwd of daar meer informatie over het defect uit te lezen zou kunnen zijn?

Antera

Donateur
Kan zijn dat dit er ook in zit maar nooit naar gekeken eigenlijk en daarnaast haal je daar denk ik weinig info uit als je niet weet waar je het zoeken moet.

Bovenaan Onderaan