Storing koplampen

miel

Actief lid
Had ik met mijn vorige S2 weinig trubbels (behalve een kapotte waterpomp), met mijn huidige heb ik al wat meer aan de hand gehad..

Auto is in februari geleverd.

15 km: injector stuk, terug naar dealer en opgelost
33.000 km: gekke stuurcorrecties ==> stuurhuis stuk, vervangen (vorige week)

Ik heb al 2 keer een melding gehad dat er lampen kapot waren en dat de knipperlichten niks meer deden... na het uitzetten van de motor en weer aan zetten is dit opgelost.... Geen foutmelding bij uitlezen (volgens dealer).

Afgelopen zondag schrok ik 2 keer..... het was donker en toen de regensensor druppels op de voorruit constateerde en wilde gaan wissen, schakelde al het licht voor een halve seconde uit..... Een kwartier later gebeurde dat nogmaals.......

Ik kan hier wel mee terug naar de dealer, maar zolang het niet te reproduceren is, kunnen die ook weinig (als er geen foutcodes uit te lezen zijn...).

Heeft iemand hier ervaring mee en tips die ik kan proberen om het te reproduceren?

Lastig! (ik heb een S2, 1.6 tdi greenline, Ambition Businessline met elektrische stoelen en een webasto standkachel als belangrijkste accessoires) .

CDK

Forumguru
maar is er al uitgelezen? je hebt dan misschien geen brandende lampjes op je dashboard, maar dat wil niet zeggen dat er geen foutcodes uit te lezen zijn.

Cordoba

Forumguru
Dat wil niet zeggen dat er deze keer niets uit te lezen valt.
Je had je verlichting in 'automatische modus' staan? Kan het zijn dat er lampen zoveel licht op de sensor hebben laten schijnen dat deze even dacht dat het overdag was? (licht van lantaarnpaal, bouwlamp of iets dergelijks)

miel

Actief lid
hij stond op automatisch (staat ie altijd) en nee, er kwam niet zoveel licht op dat het ineens "dag" was.... het was pikkedonker en begon zacht te regenen.... Ik zal de garage wel weer eens vragen, kost me alleen zoveel tijd om daar naartoe te gaan steeds.....

Cordoba

Forumguru
@miel Kan er iets anders zijn, dat de verlichtingsstoring triggert, bijvoorbeeld rijden over een hobbel/drempel waardoor bij draadbreuk/slecht contact van de regensensor het signaal van de regensensor even onderbroken wordt? Als het opnieuw voorkomt, kijk eens of je het bij handmatig instellen van de verlichting ook hebt (dan weet je of het in de verlichting zit, of in de automatische regeling).

miel

Actief lid
Het duurt nog geen halve seconde... dus in die tijd bekomen van de schrik en de knop omdraaien naar handmatig is tamelijk onmogelijk als ik ook nog de weg in de gaten wil houden..;)

Noord26

Forumguru
Dat wil niet zeggen dat er deze keer niets uit te lezen valt.
Je had je verlichting in 'automatische modus' staan? Kan het zijn dat er lampen zoveel licht op de sensor hebben laten schijnen dat deze even dacht dat het overdag was? (licht van lantaarnpaal, bouwlamp of iets dergelijks)

Er zit altijd een kleine vertraging ingebouwd om dat soort zaken juist te voorkomen is mijn ervaring. En ze graag vrij vroeg aan de normale lampen. Dan moeten er wel enorme bouwlampen of straatverlichting aanwezig zijn.

Cordoba

Forumguru
@Noord26 Dat hoeven niet zulke enorme lampen te zijn, het heeft vooral met de intensiteit van het licht te maken, dus het kan een smalle bundel intens licht zijn, de net even vol op op je lichtsensor schijnt. (kan bijvoorbeeld ook een werklicht zijn van tractor, wegwerkers, of iets dergelijks)

Noord26

Forumguru
@Noord26 Dat hoeven niet zulke enorme lampen te zijn, het heeft vooral met de intensiteit van het licht te maken, dus het kan een smalle bundel intens licht zijn, de net even vol op op je lichtsensor schijnt. (kan bijvoorbeeld ook een werklicht zijn van tractor, wegwerkers, of iets dergelijks)

Dan nog zit er een vertraging ingebouwd.

Bovenaan Onderaan