Storing of instelling?

Bij onze nieuwe Yeti hebben we 2 sleutels geleverd gekregen.
Mijn sleutel als ik in achteruit rij stopt de muziek automatisch.
De andere sleutel blijft de muziek spelen.
Ik heb in mijn maxidot zitten zoeken maar vind niks.
Heeft iemand een idee.
Beide sleutels hebben het goed gedaan de eerste dagen dat we de auto hadden.
Mijn wagen is uitgerust met amuntsen+ en maxidot.

De muziek zou zachter moeten spelen als je PDC achter hebt om de peiper beter te kunnen horen. In de Amundsen zie je ook visueel wat de PDC doet.

Je kunt inderdaad instellen dat de muziek zachter gaat bij de PDC maar dat zou dan voor beide sleutels moeten gelden. Ik heb nog nooit gehoord dat je dat per sleutel in kunt stellen?? Ik denk eerder aan een storing in dit geval.

Antera

Donateur
klopt bepaalde instelling zoals zenders en nog andere instellingen staan geprogrammeerd per sleutel. Zodat degene die instapt meteen die instellingen krijgt.

Met de sleutel waar het mee werkt krijg ik op mijn amundsen het scherm met sensoren om achterwaarts te rijden, en rechtsonder de keuze toets met of zonder muziek.
Bij de andere sleutel juist het zelfde scherm, alleen werkt daar de keuze toets met of zonder muziek NIET.
Ik denk dat ik mijn eerste storing heb na 5 weken.

Mijn dealer zegt dat er een maximum geheugen is voor 4 sleutels.
Voor een of andere reden werkt het niet goed op mijn tweede sleutel.
Ik heb 08/05 een afspraak om te kijken wat er juist verkeerd gaat, ik hou jullie op de hoogte.

We zijn er uit het is een instelling!
Even op een rij,op amunsen+ toets: 1) SETUP 2)KLANK 3)nog eens KLANK 4)vervolgens krijg je een lijst, waar één van de keuze de naam PDC heeft, als je dat opent krijg je 4 keuzen (uit, laag, midden en hoog) bij één sleutel stond het op uit en de andere op hoog.
Ik hoop dat het wat duidelijk is:smiley29:

Skoody Boo

Actief lid
Bij mij roepen dit soort dingen de vraag op of al die automatiekjes het leven nou makkelijker maken..... Het begint met dat je zelf kunt kijken om in te parkeren. Maar zonder dat kan je ook nog zelf bedenken dat je je radio zachter zet. Als die radio dan zo nodig automatisch zachter moet, waarom dan niet gewoon altijd, in plaats van instelbaar. En als dat dan ook nog moet, waarom dan ook nog per sleutel verschillend.... aaaaaaarch.

Veel voorkomende handelingen kunnen bij een mens ook geautomatiseerd raken. D.w.z. je doet het wel, maar het kost verder niet veel mentale ruimte. Voordeel daarvan is dat als een situatie even afwijkt, of je iets even anders wilt, deze automatisering ook met weinig gebruik van mentale ruimte even bij te stellen is, en dit alles is ook al vanzelf per persoon bepaald.

Mooi eigenlijk.

MarcoO2

Forumguru
Tsja, of automatisering een vloek of een zegen is, dan kunnen we nog een heel draadje over opzetten! Ik zie dit soort dingen echter wel als een zegen, juist vanwege de instelbaarheid. Ik vind het handig en heb het aanstaan. Mijn vrouw vindt het niks, en schakelt het uit. Briljant, toch?

Skoody Boo

Actief lid
juist vanwege de instelbaarheid

Ja, dat is ook wel weer waar. Maar als de hoeveelheid instelbare zaken de interesse van de gemiddelde gebruiker steeds meer overstijgt, wordt het belang van goed gekozen default settings wel steeds belangrijker, en daar gaat het mi.i. vaak mis, zo ook hier.

Bovenaan Onderaan