Storing PDC ?!?!

Hallo,

Vanmorgen tijdens het inschakelen van de achteruit van mijn O2 BE (08-2007) bij het inparkeren in de parkeergarage op mijn werk begon het PDC-signaal direct te loeien.
Volgens het scherm van mijn Stream MP3 zou ik linksachter tegen een obstakel zijn aangereden. Dit was hoogstmerkwaardig, omdat ik nog geen meter had gereden toen het signaal begon te loeien. Voor de zekerheid ben ik toch maar even uitgestapt om de achterbumper te bekijken. Deze was nog geheel intact en ook de PDC sensoren waren geheel smetteloos. De overige sensoren deden hun werk wel naat behoren, maar het geluidssignaal hiervan werd volledig overstemd door het geloei van de sensor(en) linksachter.

Heeft er iemand ooit iets dergelijks eerder meegemaakt?

Alvorens mijn gang te maken naar de dealer, dacht ik, ik schijn eerst even hier mijn licht op.

Alvast bedankt voor de moeite.

VEEJAY

Forumguru
Zo nu en dan heb ik ook weleens vals alarm, maar niet frequent om eraan te storen.

Liever 3 keer voor niks gewaarschuwd dan 1 keer boem ;)

higgy

Forumguru
ALs je PDC gaat loeien, is er sowieso wat fout...de mijne piept nl. ;)

Ik denk dat als je even een nat doekje over de sensoren haalt, het probleem voorbij is.

Eerlijk waar, de PDC gilde het uit. En doordat deze het zo uitgilde, omdat ik dus linksachter ergens tegenaan zou zitten werden de piepjes van de PDC op de overige hoeken volledig overstemd. Ben blij dat de Stream een groot scherm heeft...

Echter, vanmiddag met het wegrijden uit de garage van mijn werk deed de PDC, na in- en uitschakelen, gewoon zijn werk. Hij was stil bij geen gevaar en begon te piepen bij dreigend gevaar.

Het 'probleem' (het valse alarm) lijkt dus vooralsnog te zijn verholpen.

ougie

Forumguru
Bij mij ook soms het geval. Of het links of rechts is weet ik zo eigenlijk niet. Ondanks het feit dat alles picobello schoon is reageerd hij met een constante piep, of je ergens enkele centimeters van verwijderd bent. Zomaar ineens is het ook weer weg. Ik vind het niet echt storen, maar maak het bij de eerst volgende beurt wel bespreekbaar.

Ik had dat onlangs ook, maar dan aan de voorkant. Zeer vervelend.
De oorzaak bleek mijn nummerplaat te zijn: er was iemand met een trekhaak of iets dergelijks tegen gereden waardoor onderaan een hoekje wat vooruit stak. Was nog geen centimeter, maar blijkbaar genoeg om door de sensor linksmidden opgepikt te worden... Twee schroeven in de onderste hoeken van de nummerplaat en het was opgelost (grmbl... cheapo dealer had nummerplaat enkel aan bovenkant vastgezet).

Bovenaan Onderaan