Storing radio fabia

Beste forumleden,

Ik heb iets meer als een week geleden een fabia 1 overgenomen, daarin zit een pioneer radio cd speler.

Ben best tevreden over het ding, alleen wat mij zo tegen valt, is dat hij met de radio soms heel erg stoort tijdens het rijden!

Dit is vooral op slam fm:super:

Als de auto stilstaat is het eigenlijk wel prima, alleen als ik ook maar zachtjes ga rijden, begint hij te storen.

Als ik vervolgens overschakel naar bijv 538, is er niks aan de hand?

Wat kan hier het probleem van zijn?

Frank

Antera

Donateur
slechte antennen versterker of de radio zelf heeft wat problemen maar ik verwacht eerlijk gezegd de antenne versterker in de auto

RefleCs

Forumguru
Ik had in mijn F1 ook problemen met het radio ontvangst. Dit meermalen bij de dealer aangegeven. Het signaal is sterk genoeg meneer. Kortom we luisteren gewoon niet en nemen u niet serieus. Na de dealer eens goed verteld te hebben wat ik versta onder klantvriendelijkheid hebben ze toch nog eens gekeken en wat bleek een breuk in de antennekabel zorgde voor het storende ontvangst.

Gelukkig heeft de F2 2 antennes (dak en voorruit) en heb ik perfect ontvangst.

Antera

Donateur
als het maar bij een radiostation is zal het niet daaraan liggen want dan zou je dat met meerder zenders hebben.

dat dacht ik dus ook al, en als ik dan in een auto ga zitten die er 3 meter achter staat, is dat radio station perfect...

Cordoba

Forumguru
Heeft waarschijnlijk te maken met combinatie van matige ontvangst en minder goed signaal van de zender: sterke zenders blijven goed, zenders die op het randje zitten beginnen te storen.

hmm, en daar is niks aan te doen? behalve een radio met usb aansluiting, zodat ik niet meer afhankelijk ben van radio/cd:super:

Cordoba

Forumguru
Je kan de antenneversterker even checken, misschien dat daar een slechte verbinding is, of een probleempje met de antennekabel. Overigens kun je inplaats van usb ook gewoon een cd pakken, als het om de muziek en niet specifiek om de radio-ontvangst gaat. Andere optie is om een zogenaamde Solisto aan te sluiten: is een usb-stick die door de radio als een cd-wisselaar wordt gezien.

Hmm dit kan ik natuurlijk nakijken, of een antenne versterker ertussen zetten, of een fantoom antenne?

En aangezien dit ook al een after market radio is, kan ik dan beter een keer een radio met usb aansluiting direct op de kop tikken, en een hardeschijf in mn dashbord kastje leggen;)

ik kwam hier terecht ivm de lekkage problemen aan de achterportieren en dacht eens even verder lezen, want heb nl. ook problemen met de ontvangst van mijn radio in de fabia uit 2007
ik zie aan de datum dat dit een oud topic is, maar kan iemand mij vertellen of ik ergens kan checken of het probleem in de radio zelf zit of dat er een probleem met de kabel is?
andere radio heb ik er al in gehad en daarbij was ook de ontvangst slecht.
het is wel afhankelijk van waar ik rij, maar hij slaat soms gewoon grote delen over..
bijv. 538, radio 3, skyradio..slaat hij allemaal over bij het scannen..
iemand tips?

Ronnie

Forumguru
Is het een VW Radio of een aftermarket type? Als het geen radio is van een VAG merk moet er een extra "fantoomvoeding" aan de antennekabel gekoppelt worden voor de voeding van de antenneversterker.
Even zoeken in het forum onder "fantoomvoeding", is al genoeg over geschreven.
(Even voorstellen op dit forum is ook niks mis mee.......)

Is het een VW Radio of een aftermarket type? Als het geen radio is van een VAG merk moet er een extra "fantoomvoeding" aan de antennekabel gekoppelt worden voor de voeding van de antenneversterker.
Even zoeken in het forum onder "fantoomvoeding", is al genoeg over geschreven.
(Even voorstellen op dit forum is ook niks mis mee.......)

waar moet ik me voorstellen dan :)?
wil dat uiteraard wel doen, maar zag hier geen specifiek plekje voor (of kijk ik erover heen?)

het is een aftermarket type..want wilde er 1 met USB aansluiting voor me mp3..
in elk geval dank voor je reactie
zal eens fantoomvoeding bekijken

Bovenaan Onderaan