Storing rechter verlichting

FoxyPoxy2020

Nieuw lid
Goede avond

Ik heb sinds kort het probleem dat soms mijn verlichting rechts helemaal uitvalt.....knipperlicht en remlicht werken dan wel...kan zo snel geen losse draadjes of iets dergelijks vinden......iemand misschien enig idee ?

Roronoa

Actief lid
Misschien slecht contact aan de koplamp. Kijken of deze wat los zit of proper maken met contactspray

Tees

Donateur
Problemen als deze die zich soms voordoen zijn meestal te wijden aan óf een slecht contact (bedenk dat er aan elke kabel over het algemeen 2 stekkers zitten!) óf een kabelbreuk. Het lastige van die laatste is dat je dat niet ziet, zit meestal intern. Je kan het wel meten met een multimeter (op weerstandsmodus) aan de 2 uiteindes van de bekabeling (als je daarbij kan komen) en dan de draad wat bewegen. Dan moet de weerstand fluctueren van laag (of nul) naar hoog.

Cordoba

Forumguru
Meest voor de hand liggende opties zijn de zekering voor de verlichting rechts, of een lichtschakelaar die niet meer lekker werkt (komt vaker voor). Ik denk dat je voor pakweg 25 euro een andere lichtschakelaar op de sloop scoort. (probeer er dan één met extra dimwieltje voor de regelbare dashboardverlichting te scoren).

Bovenaan Onderaan