MacManiac78
Forumguru
Sinds enige tijd heb ik wat problemen met de auto. Tijdens het rijden in de 3e of 4e versnelling merk ik dat de auto wat onrustig gaat trekken tussen de 2000 a 2500 RPM. Soms zo onrustig dat de auto voelbaar gaat schudden / inhouden.
Dit komt niet voor als de motor koud is, maar pas als ik ruim 30km gereden heb.
Volgens de dealer kan het vanalles zijn. Lagedruk sensor, hogedruk sensor, wisseldruk-/verschildruk sensor, roetfilter of hogedrukpomp.
2x eerder had ik een P0087 storingscode (Door de ANWB uitgelezen en gereset) Deze nadat ik de motor startte en het leek alsof de motor op 2 poten liep. Het toerental wisselde sterk tussen de 500 en 1500 RPM (zwiepend). Motor was toen koud.
Na deze reset heb ik daar geen probleem meer mee gehad. Ik dacht dus dat het hier iets sporadisch was.
Nu is onlangs de motor op de snelweg geheel uitgevallen. Met een knipperende gloeispiraal. Na de storing te hebben uitgelezen kwam naar voren dat er een te lage brandstofdruk was. (P0087).
Nu merk ik dat dit met rasse schreden toeneemt. Soms wisseld het toerental wat als de motor stationair draait. (Als ik een goed stuk gereden heb) Soms valt de motor uit als ik ga inparkeren. (Na 50km gereden te hebben).
Het vreemde is dat dit geen foutcodes meldt.
1x had ik de foutcode:
G247 16099 Implausible signal P0191 00 [232]. Dit zou duiden op de hogedruksensor op de rail.
Ik lees veel dat de wisseldruk sensor kapot gaat. Deze investering in de auto valt mee (a +/- €50,-) en is goed zelf te doen. Maar als het de hogedruk pomp betreft, dan ben ik een €2.000 tot €2.500 armer.
Wie kan mij wat meer info geven?
Dit komt niet voor als de motor koud is, maar pas als ik ruim 30km gereden heb.
Volgens de dealer kan het vanalles zijn. Lagedruk sensor, hogedruk sensor, wisseldruk-/verschildruk sensor, roetfilter of hogedrukpomp.
2x eerder had ik een P0087 storingscode (Door de ANWB uitgelezen en gereset) Deze nadat ik de motor startte en het leek alsof de motor op 2 poten liep. Het toerental wisselde sterk tussen de 500 en 1500 RPM (zwiepend). Motor was toen koud.
Na deze reset heb ik daar geen probleem meer mee gehad. Ik dacht dus dat het hier iets sporadisch was.
Nu is onlangs de motor op de snelweg geheel uitgevallen. Met een knipperende gloeispiraal. Na de storing te hebben uitgelezen kwam naar voren dat er een te lage brandstofdruk was. (P0087).
Nu merk ik dat dit met rasse schreden toeneemt. Soms wisseld het toerental wat als de motor stationair draait. (Als ik een goed stuk gereden heb) Soms valt de motor uit als ik ga inparkeren. (Na 50km gereden te hebben).
Het vreemde is dat dit geen foutcodes meldt.
1x had ik de foutcode:
G247 16099 Implausible signal P0191 00 [232]. Dit zou duiden op de hogedruksensor op de rail.
Ik lees veel dat de wisseldruk sensor kapot gaat. Deze investering in de auto valt mee (a +/- €50,-) en is goed zelf te doen. Maar als het de hogedruk pomp betreft, dan ben ik een €2.000 tot €2.500 armer.
Wie kan mij wat meer info geven?