Storing start-stop systeem

  • Onderwerp starter Deleted member 24009
  • Startdatum
D

Deleted member 24009

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, sinds afgelopen vrijdag de trotse berijder van een Octavia 3 Combi.
Helaas sinds vanavond bij het starten bovenstaande melding, met na een tijdje tijden het oranje motorsymbool in de display.
Dat wordt dus morgenochtend een ritje naar de dealer, maar ik ben benieuwd of iemand dit ook wel eens heeft gehad?
 
D

Deleted member 24009

Vanmiddag gebeld door de dealer. Wat ik ervan heb begrepen een defecte injector in het injectiesysteem, het ding was helemaal nat. Ze hebben hulp nodig gehad van de fabriek om het uit te vogelen want de dealer en technische dienst hadden dit nog nooit meegemaakt. Onderdeel moet nu uit Duitsland komen....dus nog even wachten. Gelukkig als leen auto een leuk aangeklede Superb meegekregen :-)
 

Spierings

Forumguru
Weet niet wat voor motor je hebt.

Hij zal ook wel een zwarte walm uit de uitlaat geven en bokken als de injector nat was..

Heb het zelf al diverse keren bij audi's 2.0 tsi motoren meegemaakt dat een injector open bleef staan door een defect hieraan..
Vaak zijn de nozzles van de overige verstuivers ook er vies..


Ben je een erg rustige rijder of verbruikt je auto olie?
 

RAllersma

Nieuw lid
Hoi Stitch15,

Vandaag heb ik exact dezelfde melding gekregen in mijn display. Bijkomend gaf het systeem een storing aan van het start/stopsysteem. Morgen naar de dealer...
 
D

Deleted member 24009

de auto heeft er pas 319 km. opzitten..en nee, geen zwarte walm en heb de km's die ik tot nu toe heb gereden bewust rustig aan gedaan, toeren op ca. 3/4 van het maximale gehouden(op tijd geschakeld, braaf de indicatie gevolgd) en rustig geaccelereerd.
Heb trouwens de 1.0 TSI
 
D

Deleted member 24009

Hoi Stitch15,

Vandaag heb ik exact dezelfde melding gekregen in mijn display. Bijkomend gaf het systeem een storing aan van het start/stopsysteem. Morgen naar de dealer...
Nou, dan kan je je dealer alvast vertellen waar het aan ligt :D, bij mij begon het ook met de melding over het start/stop systeem
 

Canon-Eye

Forumguru
braaf de indicatie gevolgd
Dat is niet persé goed voor de motor, hoor...
Hoge toeren vermijden is prima, maar die schakelindicator laat je nog wel eens zo vroeg opschakelen dat je 'm in elke volgende versnelling net iets boven z'n macht laat werken.

Zoek eens uit in welk toerengebied er minsten 75-80% van het maximale koppel beschikbaar is en let er dan bij het opschakelen op dat je steeds zo rond het begin van dat gebied uitkomt.
 
D

Deleted member 24009

thx voor de tip, had idd ook al gemerkt dat het schakeladvies soms wat "enthousiast" is en ik liever in de huidige versnelling blijf. Nu eerst maar eens wachten tot mijn nieuwe bolide terug is (ondanks de fijne Superb mis ik m nu toch wel..)
 

Spierings

Forumguru
de auto heeft er pas 319 km. opzitten..en nee, geen zwarte walm en heb de km's die ik tot nu toe heb gereden bewust rustig aan gedaan, toeren op ca. 3/4 van het maximale gehouden(op tijd geschakeld, braaf de indicatie gevolgd) en rustig geaccelereerd.
Heb trouwens de 1.0 TSI
Dan zal het wel totaal iets anders zijn, zeker als het een nieuwe auto betreft..

Zoals aangegeven schakel je met de indicator iets te vroeg op..
Indien de motor goed warm is mag je het gaspedaal wel intrappen.
Het is beter om speels/gevarieerd te rijden tijden het inrijden dan als een slak...
 
Hierbij wil ik even opmerken dat "goed warm" een olie temperatuur heeft van boven de 80 graden. Koelwater temperatuur is erg misleidend om te bepalen of een motor warm is. Koelwater is snel warm maar die 4/5L olie die eein zit duurt wel even..

Puur ter info :)
 

Joske

Forumguru
straf dat de éne dealer natte injector als diagnose stelt (mét hulp van derden) en de andere dealer dat kan oplossen met een software-update!

straffe mannen zitten daar toch tussen die garagisten hoor :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan