Storing stuurbekrachtiging

Sarrod

Lid
Het oranje lampje van de stuurbekrachtiging brand sinds de kou heeft toegeslagen op het dashboard. Volgens de handleiding moet ik naar de garage, maar kan iemand me vertellen waar in de motorruimte het oliereservoir van de stuurbekrachtiging zit en of ik dat zelf kan bijvullen? En zoja; wat voor olie moet daar in? Dan kan ik dat eerst proberen alvorens naar de garage te gaan waar je gelijk weer een rekening krijgt...

Ronnie

Forumguru
Het reservoir voor de stuurolie zit linksvoor onder de accubak. let op, de Fabia heeft een electro/hydraulische stuurbekrachtiging en gezien het bwjr. is het niet onmogelijk dat het een defect aan de stuurhoeksensor betreft. Indien dit het geval is zal de auto naar de dealer moeten om de zaak te resetten.(of bij iemand die VAG-com heeft)

cvegreen

Forumguru
ik heb met mijn fabia ook eens problemen gehad met mijn servo stuur.
Het is een hele klus om aan dat kleine reservoir te kunnen . Je moet om te beginnen je accu eruit halen , dan die bak waarin je accu zit aan de zijkant leggen , want je accu kabels blijven daarin zitten. Dan kan je aan dat bewuste dopje . het dekseltje is met een meetstokje eraan , dus dan leest makkelijk af. Omdat het zo diep zit heb je een trechter nodig om het te vullen , er kan maar heel weinig olie in , maar het is heel belangrijk dat hij niet droog draait want daar kan je bekrachtings pomp niet tegen.

sp_a0134.jpg

sp_a0137.jpg

sp_a0136.jpg

sp_a0135.jpg

Sarrod

Lid
Oef, bedankt voor de uitgebreide en geillustreerde reactie(s)!
Dat zie ik met dit weer niet zitten, en een garage heb ik ook al niet tot m'n beschikking. Dan toch maar even langs de dealer :( Nogmaals enorm bedankt voor de reacties!

Bovenaan Onderaan