Storing tiptronic automaat

Afgelopen weekend trad een vreemde storing op. Het lampje van de eds ging branden, dus ik dacht even op een vluchtstrook het contact uit te zetten om te resetten. Maar na het starten gaf de automaat bij het verzetten van de pook bij het passeren van iedere stand een klap/schok. Rijdend op de buitenweg bleek hij niet normaal te schakelen: 70 km per uur met 4000 toeren. Weer een vluchtstrook opgezocht, en weer veel schokken van de automaat bij het inschakelen van de P-stand. Na een 20 minuten wachten weer gestart en toen was alles normaal, tot op dit moment.
Weet iemand wat dit is, zou het een eenmalige (software)storing zijn of een voorteken van grotere schade. De auto rijdt weinig, 40.000 km in zeven jaar (is dus geen leaseauto). Vrijdag gaat hij naar de garage voor een diagnose. Ik vraag mij af of ze dan wel de echte oorzaak kunnen vinden als de auto alweer een week normaal functioneert, maar je bent ondertussen wel diagnosekosten kwijt. Zou het een slecht massacontact ergens kunnen zijn?

Bovenaan Onderaan