Storing: verkeersteken-herkenning

HesselFH

Nieuw lid
Beste forumleden, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Sinds eind vorig haar heb ik mijn 4e Skoda, een Octavia uit 2019, 1.0 TSI, automaat, nu met ca 103000 km op de teller. Dus gekocht in het najaar. Enkele weken geleden was het redelijk warm, net als deze week (25-06). Er treedt dan een zeer irritante storing op: in het matrix display komt de melding "Storing: verkeerstekenherkenning". Deze is tevens op het grotere scherm te zien bij de auto status. Dit spring om de seconde tevoorschijn met een hoorbare 'ping' en verdwijnt weer. Dit gaat dan meestal 10 of 15 minuten door waarna de "ping frequentie" afneemt en uiteindelijk wegvalt. Er gaat geen oranje of rood storingslampje branden.
Het heeft volgens mij iets met warmte of zon te maken. Gisteren heb ik de auto om ca 17:00 uur in de zon geparkeerd en om 18:00 uur gestart, de storing was direct aanwezig. Ik heb op Youtube een opname geplaatst van dat moment. Vervolgens heb ik de auto in de schaduw geparkeerd en toen ik om ca 18:45 weg reed was de storing er eerst niet, pas later tijdens de rit van 20 minuten de melding af en toe voor.

Ik ben hier onlangs mee naar de dealer geweest (Broekhuis Alkmaar) maar zij konden niets vinden. Ze hebben de camera getest en de navigatiesoftware geupdate, helaas bleek afgelopen maandag al dat het niet de oplossing was. Ze adviseren mij om de auto uit te laten lezen tijdens de storing maar dat is erg lastig te plannen.

Ik had een dongle van ANWB smart driver, maar deze laat niets zien. Vandaag heb ik een OBDLinkLX geplaatst, maar de eeste indruk is dat daar ook niets te zien is. Maar dat kan nog aan mijn kennis van OBDLinkLX liggen.

Wellicht is er iemand op dit forum die ervaring met deze storing heeft? Of tips om het probleem verder te analyseren?

Vast bedankt voor jullie antwoorden en aanvullende vragen!

Met vriendelijke groet,
Hessel Hogendorp

Antera

Donateur
Klinkt heel vervelend maar uitlezen als deze storing er is. Denk dat je dan meer duidelijkheid krijgt. Lijkt idd met warmte te maken te hebben en denk dan ook iets met de camera

Bovenaan Onderaan