storingcode 16500 koelvloeistof sensor

memoscan

Senior Member
goedenavond lezers,
graag info van de techneuten onder ons over bovenstaande storingcode, deze auto een fabia 1 van 2002 1.4 12 klepper van een zwager van mij, inmiddels het tankje vervangen [ een bekend probleem] kosten 17 euro bij de dealer, storing verwijderd en lampje van koelvloeistof nu weg,nu komt spontaan het lampje van het motormanegement te branden, storing weer uitgelezen opnieuw 16500 volgens storingslijst kan dit ook liggen aan de module, wel merkwaardig dat na verwijdering van storing deze storing af en toe weer terug komt, mijn vraag wat te doen, hartelijk dank voor het meedenken,
Memoscan

Ronnie

Forumguru
Koelwatertemperatuursensor G62 defect/slecht, is dubbelwerkend, geeft signaal aan de motronic en aan het dashboard.

Ronnie

Forumguru
Sensor kun je redelijk goedkoop bij de betere automaterialenhandel kopen, wordt bijna in alle VW's,Seat's en Skoda's uit die tijd gebruikt, het was bekend dat ze van redelijk slechte kwaliteit waren destijds.
Ik ga er van uit dat je een AWY motor hebt......

Bijlagen

• AWY 1.2 Thermostaathuis.doc
    87 KB · Weergaven: 56

memoscan

Senior Member
sensor

Sensor kun je redelijk goedkoop bij de betere automaterialenhandel kopen, wordt bijna in alle VW's,Seat's en Skoda's uit die tijd gebruikt, het was bekend dat ze van redelijk slechte kwaliteit waren destijds.
Ik ga er van uit dat je een AWY motor hebt......

klopt volgens mij, dit komt mij zeer bekend voor destijds bij mijn vorige faab compleet vervangen bij opening viel vervolgens thermostaat compleet uit elkaar, heb waarschijnlijk nog sensor bewaard, hou je op de hoogte !
memoscan

Cordoba

Forumguru
Gaat alleen niet om een AWY-motor. Ik zie in je profiel (memoscan) dat je een 1.4 16V hebt uit 2003, dus ik denk dat je óf een BBY-motor hebt (75 pk) óf een BBZ-motor (100 pk), maar een net iets andere motor kan natuurlijk ook nog.

memoscan

Senior Member
vandaag komt zwager met klacht raar metalen geluid onder auto, snelle conclusie linker voorveer gebroken, wordt snel vervangen, maar bij doorvragen blijkt dat problemen met koelvloeistofsensor nog niet opgelost zijn, mijn conclusie is dat kachel niet heet wordt en dat temperatuurmeter op de helft blijft hangen, is thermostaathuis compleet met thermostaat of losse thermostaat, en is het mogelijk om sensor in dit huis te meten??? of maar beide vervangen

memoscan

Senior Member
Sorry zie dat Ronnie al een explosietekening heeft geplaatst,dus alleen compleet, blijft de vraag is de sensor door te meten

Ronnie

Forumguru
Thermostaat is volgens ETKA los te vervangen: 03C 121 110A Thermostaat 87Gr. € 43,97
Temperatuurzender 2 polig op thermostaathuis: 06A 919 501A Temperatuurzender €37,72.
Let op: dit zijn dealerprijzen en originele bestelnrs.

memoscan

Senior Member
Thermostaat

Dank Ronnie, ik zal deze week eerst de voorveren vervangen en vervolgens me bezig houden met de thermostaat/voeler, zo zie je maar altijd wat te doen met zoveel skoda,s in de familie.

Bovenaan Onderaan