Storingen in muziek afspelen via Carplay vanaf Iphone

Berno1

Nieuw lid
Ik rijd sinds 3 januari met een verse Fabia3 met Apple Carplay. Als ik muziek afspeel vana de Iphone (zowel itunes als Spotify) dan zitten er in elk nummer wel 1 of meerdere storingen. Beetje zoals "vroeger" het tikken van een elpee. Als ik dezelfde muziek afspeel via bluetooth dus zonder de kabel in de usb poort, dan heb ik die storingen niet. Maar dan heb ik ook geen carplay mogelijkheden.... Heb al van alles geprobeerd, telefoon opnieuw opstarten, spotify app opnieuw geinstalleerd, en ik gebruik een originele apple kabel. De dealer komt er ook niet echt verder mee, dan alleen het advies een originele apple kabel te gebruiken, wat ik dus ook doe. Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen en/of een idee voor een oplossing van dit irritante probleem?

Japanese Power

Donateur
Voor mij herkenbaar. Reden te meer dat ik ACP al vanaf dag 1 ongeveer niet gebruik omdat de geluidskwaliteit gewoon inferieur is t.o.v. BT.

Rallye

Forumguru
Daar heb ik geen last van, dus lijkt me dat er iets mis is met jullie navi’s. Bij mij is de geluidskwaliteit vanaf Spotify of opgeslagen muziek gewoon goed.

WV62

Lid
Probeer eens een andere kabel.
Ik heb/ had hetzelfde probleem.
Een imitatie kabel genomen er probleem was verholpen.

Berno1

Nieuw lid
@Rallye wat bedoel je met “mis met jullie navi’s” ?

@WV62 helaas, al verschillende kabels, zowel imitatie als origineel apple geprobeerd en het probleem blijft.

Rallye

Forumguru
@Berno1 CarPlay zou gewoon zonder storing moeten werken. Als er wel een storing optreedt is er toch iets mis met je navigatiesysteem/radio?

Berno1

Nieuw lid
@Rallye volgens de dealer dus niet... Volgens hen zou alles opgelost zijn als ik een originele iphone kabel ging gebruiken. Ik had eerst een imitatiekabel. Via bluetooth speelt de muziek vanaf de iphone ook gewoon probleemloos af, zowel uit itunes als spotify. Het probleem doet zich alleen voor via de kabel, ook met een apple kabel. Nou zou je kunnen zeggen, speel dan ook alleen via bluetooth af maarrrr... deze auto heeft geen navigatie, ik kan alleen via google maps of flitsmeister op de telefoon navigeren. Dus als ik navigatie nodig heb kan ik alleen maar radio luisteren want de bluetooth doet het dan niet, want die schakelt uit zodra apple car play aanstaat.....

Rallye

Forumguru
Dus als je doet wat de dealer zegt blijft CarPlay storen? Dan is er toch iets mis met je radio? Of je telefoon?
Je zou misschien nog eens een andere iPhone kunnen proberen om aan de dealer te bewijzen dat het toch echt de radio is.

Cordoba

Forumguru
@Rallye .... deze auto heeft geen navigatie, ik kan alleen via google maps of flitsmeister op de telefoon navigeren. Dus als ik navigatie nodig heb kan ik alleen maar radio luisteren want de bluetooth doet het dan niet, want die schakelt uit zodra apple car play aanstaat.....
Ik neem aan dat je toch ook via een SD-card muziek kan luisteren?

Ik ervaar exact dezelfde problemen. Ben je daar toevallig nog verder mee gekomen? Ik heb van alles al geprobeerd zelfs met Android bestaat dit probleem. Dus het ligt echt aan het audiosysteem.

Ik heb hetzelfde... ook andere toestellen en kabels geven het probleem...Kunnen jullie trouwens wel normaal bellen met apple car play? Want de andere kant heeft dan bij mij een enorme echo. Bij BT geen echo... komt er dus op neer vanaf de navigatie via apple car play opstaat ik niet kan bellen en geen muziek via telefoon kan luisteren wat enorm vervelend is!

XWIJK

Nieuw lid
Ik lees dit Forum omdat ik dezelfde ervaring heb met CarPlay in mijn Skoda Karoq. Is hier ondertussen een deugdelijke oplossing voor? Ik bedoel het haperende geluid

leonpard

Actief lid
Ik had ook allerlei vage klachten m.b.t. carplay en iPhone. Als laatste redmiddel is bij mijn Octavia de MIND-module afgekoppeld. Als deze module defect is of geen updates ontvangt, zou die de dataoverdracht of GPS kunnen verstoren.

De module is gisterochtend afgekoppeld, en heb sindsdien nog geen storing gehad. Fingers Crossed

Bovenaan Onderaan