Storingen

Olavio

Senior Member
Zijn er meer mensen die regelmatig storingen in het electrische systeem ervaren?
Bijna wekelijks krijg ik een melding dat Kessy een storing heeft, of de FA niet werkt, gisteren een melding van de parkeersensoren waar niets aan de hand was. Na uiteindelijk opnieuw starten blijkt de storing verholpen te zijn, tot de volgende keer dan. Teveel electronica aan boord?

Joske

Forumguru
Er loopt hier ergens ook een draadje over foutieve kapotte-lampmeldingen. Daar is een oplossing voor, die je dealer kan oplossen. Zou er toch melding van maken bij je dealer als ik jou was. ;)

Olavio

Senior Member
Is je auto al eens uitgelezen door de dealer?
Nope, het valt me eigenlijk pas onlangs op. Aan de andere kant alles werkt naar behoren (als je opnieuw start). Dus momenteel nog geen 'issue'. Het ging er mij alleen om of er mede-Octavianen waren die het ook hadden/hebben.

Niels

Actief lid
Ik heb nu wel voor de tweede keer binnen een maand een storing in het Kessy-systeem, welke helaas niet verdwijnt als je opnieuw start. In eerste instantie heeft men e.e.a. softwarematig aangepast (update gedraaid geloof ik), maar afgelopen dinsdag reageerde de auto weer niet op de handgrepen en krijg je continu (onder de 25 km/h) de melding "Keyless defect". Waarbij deze continue "ping" mij meer stoort dan het niet werken van het systeem :(.
Anyway, vandaag onderneemt de dealer een nieuwe poging dit op te lossen.

D_R1978

Senior Member
Heb onlangs ook een paar keer gehad dat KESSY het niet goed doet, zelfs dat hij de auto niet wilde starten omdat hij geen sleutel zag, maar daarna ook weer wel normaal werkte...

Het was me al wel opgevallen dat KESSY het minder goed lijkt te doen op het moment dat de deurgrepen nat zijn na een buitje.

Olavio

Senior Member
Mijn Kessy probleem deed zich voor na het openen en willen starten. Hij start wel, maar zegt een kessy probleem te hebben. Uitzetten en opnieuw starten en alles werkt.

Niels

Actief lid
Kleine update: de antenne (zender/ontvanger) achter de achterbumper is vervangen. Kessy werkt nu weer maar volgens de dealer kan de storing weer terugkomen dus maandag weer terug om een regelunit te laten vervangen....

elephtera

Forumguru
@Olavio Wat een herkenbaar verhaal. Vanaf dag 1 heb ik al het probleem dat systemen willekeurig uitvallen of in storing gaan. Een reset van de auto loste het altijd op. De dealer heeft 2 keer de hele auto doorgelicht, maar niks kunnen vinden, omdat op dat moment de storingen weg waren.

Echter gisteren ging mijn columbus helemaal in storing en kon ik het niet verhelpen. Toen heb ik de auto naar de dealer gereden en hebben ze het probleem kunnen constateren, en vandaag de columbus vervangen. Komende tijd eens zien of de andere problemen dan ook opgelost zijn.
Daarbij even een pluim voor de dealer: Korterink Zwolle.
Ik kwam 15 minuten voor sluitingstijd zonder afspraak. Ze hebben gelijk de auto even doorgelicht, gemeld dat ze het niet direct konden repareren en mij met een vervangende auto weg gestuurd. Vanochtend werd ik al gebeld dat de columbus vervangen is en dat de auto weer klaar staat. En dat allemaal zonder afspraak. Complimenten!

Arnoldotje

Forumguru
De storing van KESSY heb ik ook sinds een ruime week.
Het lijkt erop dat met nattigheid de storing optreedt.
De auto gaat morgen naar de dealer voor een nieuwe kessy-antenne.

Verder had ik door de trekhaak een storing in de Lane Assist.
Deze is opgelost met een software update.

En ik had in het begin een storing in de Xenon-verlichting bij automatische inschakeling tijdens het rijden.
Hier hebben ze de starten vervangen en ook dit probleem is opgelost.

Antera

Donateur
Heb bij audi en VW ook al diverse klanten gesproken waarbij de Unit vervangen is na spontaan uitvallen of weigeren te doen wat je vraagt. Blijkt toch ook hier en daar wat mee te zijn

Arnoldotje

Forumguru
De storing in KESSY is inmiddels opgelost.
In bestuurdersporties zijn door beknelling twee draadjes vanaf de antenne gebroken.
Draadjes zijn vervangen en knelling is opgelost. De dealer had het over een montagefout van de fabriek.
Dus wellicht dat er nog meerdere mensen met hetzelfde probleem komen.

@Arnoldotje; bedankt voor het delen van deze info. Als mijn O3 daar ook last van krijgt, kunnen ze dat als 1e beoordelen. Hoef ik mij daar nu minder zorgen over te maken ;)

Borrie1973

Actief lid
Na een weekje Eifel genoten te hebben van de O3, zijn er ook wat elektronische storingen voorbij gekomen die ook weer weg zijn gegaan. Storing aan de parkeersensoren(waar hij al eens voor bij de dealer is geweest, oa update gedaan). Paar keer een melding dat de accuspanning te laag zou zijn. Ook is er een melding geweest over storing aan de sd-kaart. Wat vaker voorkomt is dat sinds de update hij soms trager is met omschakelen naar andere schermen/opties. Ook hadden we 1 keer een ruis ipv piep bij parkeersensoren. Thuis hebben we sporadisch last van het blijven branden van de spiegelverlichting na afsluiten auto, dit kan je ook wel oplossen door nog een keer op de vergrendelknop te drukken. Misschien dat er iets met de accuspanning is waardoor er elektronische storingen ontstaan. Een collega van mij had dat met zijn golf GtD.

Tom RS

Forumguru
Ik heb ook een keer gehad dat ik de spiegelverlichting niet uit kreeg bij het afsluiten. Bij nader inzicht bleek een achterdeur wel dicht te zijn maar niet helemaal in het slot (niet hard genoeg dichtgeklapt). Eens die goed dicht was, ging alles weer normaal. Lijkt mij dus ook als waarschuwing voor niet goed gesloten portieren te fungeren.

RoelF

Forumguru
Dat is inderdaad even opletten met de O3. Als ik mijn vorige auto op slot deed en er zat een deur niet goed dicht, sprong hij direct weer van het slot. Je hoorde dan direct dat er iets was. Aan de andere kant is het bij de O3 wel handig dat je hem al op slot kan doen en daarna de deur pas dicht kan gooien. Elk nadeel heb z'n voordeel.

Bovenaan Onderaan