Storingscode 65535 / 00532

Sinds gistermiddag blijft het airbag lampje branden.
Auto start en rijdt verder niet anders. Dus normaal.

Ik heb hem bij de garage laten uitlezen. En de volgende foutcodes kwamen eruit:
65535 en 00532.
Al op internet opgezocht. En kom er niet echt uit. Want hij start en rijdt goed.

Heeft iemand een idee??

Groetjes,
Anke

Spierings

Forumguru
Met een airbag storing zal deze altijd goed rijden en starten...

Zijn de storingen ook gewist en komen deze direct terug? Zijn niet echt storingen waar zo een oplossing voor is...

SuperBeeb

Forumguru
even googlen op de codes. kom je al heel wat tegen.
airbagfout VW: kabeltje onder de stoel los? zelf al in 2 VW producten gehad. typisch VAG probleem, kabeltjes net te kort. 1x stoel te hoog zetten en t schiet al los.

Ik heb geen airbag in de stoelen zitten. Zelfs niets qua elektra.

Storingen zijn alleen uitgelezen maar niets gewist.

Heb veel over deze codes gelezen op internet maar verl schrijven over start en laadproblemen. En daar heeft mijn auto geen last van.

Cordoba

Forumguru
Allereerst welkom Anke :bloemen:Wil je jezelf volgens de forumregels ook even voorstellen in het meet&greet deel van het forum?

Verder is het handig als je bij technische vragen ook de info over je auto plaatst (of direct bij de vraag, of standaard in je handtekening, zodat ie onder elk bericht komt te staan dat je plaatst). Wat hier belangrijke info is:
- automodel
- bouwjaar/modeljaar
- motorcode (staat op sticker voor in instructieboekje, op identieke sticker in de kofferbak bij het reservewiel, en via kentekencheck bijv. via de RDW of Autoweek is dat ook te zien)
- voor sommige vragen is het ook van belang welke uitvoering het is en/of welke opties je hebt.

Als ik je foutcodes op de site van Gerrit Speek op zoek, krijg ik bijvoorbeeld een mogelijke oorzaak bij TDI's te zien, maar geen idee of je een diesel hebt.
  • Bepaalde oudere Motor Regelmodules van TDI's welke een vacuüm verbinding met de Motor Regelmodule hebben
  • Probleem: vacuüm verbinding verbroken, of voor de Motor Regelmodule, of binnenin de Motor Regelmodule
  • Oplossing: controleer en repareer de vacuüm verbindingen

Beste Cordoba,

Naar mijn idee ben ik zeker al meer dan jaar lid.

Oh ja, wel handig als ik meer over mijn auto schrijf.
Octavia Combi 1.9 TDI
1999
AGR motor

Groetjes,
Anke

Joske

Forumguru
Ik heb geen airbag in de stoelen zitten. Zelfs niets qua elektra.
er zit meer dan je denkt vermoed ik ;)

er zal wel een switch zitten onder je zitvlak, anders kan de airbag niet "weten" of ie mag afgaan of niet.. er moet namelijk iemand zitten.

Dus de opmerking van @SuperBeeb is misschien wel een goed begin, even onder je stoel kijken of er geen kabels los liggen.

Naar mijn idee ben ik zeker al meer dan jaar lid.
je bent 2 maanden lid op het forum.. :pieker:

maar dat terzijde, we willen gerust helpen je probleem op te lossen ;)

Ik ben medebeheerder vd Facebook pagina vd Skoda Club.
Toen ik dat ging doen heb ik me ook lid gemaakt v het forum.
Twee maanden geleden had ik wel een inlog probleem.
Er zit in mijn stoel geen bedrading. Vanmiddag na het uitlezen bekeken. Want ze dachten aan een draadbreuk.

Bedankt voor de tips die ik al gekregen heb vanavond!!

Cordoba

Forumguru
Anke, gezien het feit dat je een TDI hebt, denk ik dat het handig is om de vacuumslangen en dergelijke te controleren, zoals ik in post nummer #5 al in het citaat heb genoemd. Je kunt dit ook zelf nazoeken op de site van Gerrit Speek: ga naar zijn site, vervolgens naar de foutcodelijst en dan naar het juiste foutcodenummer.

De verschijnselen en foutcode passen naar mijn idee het beste bij een vacuumprobleem.

Spierings

Forumguru
Storingen hebben niks met een stoel airbag te maken, maar met de voeding...

Zijn meestal niet de makkelijkste storingen welke je zo oplost..

Bovenaan Onderaan