Storingsgeheugen

Circa 2 jaar geleden was het storingsgeheugen niet uit te lezen.
Dit bleek aan een losse stekker aansluiting achter het dashboard te liggen.
Deze is toen door de dealer gerepareerd.
Nu weer het zelfde probleem, maar na het vastzetten van de los liggende stekker nog steeds geen communicatie.
Volgens de dealer zou nu het hele instrumentenpaneel vernieuwd moeten worden.
Zou dit inderdaad het enigste kunnen zijn of zijn er nog andere mogelijkheden?
Het betreft een Fabia combi 1.9 SDI van het bouwjaar 2004.
 
ik zou toch eerst de kabelboom vanaf die stekker volgen naar de ECU (computer) die zit in de motorruimte voor het stuur zeg maar. Hele panel vervangen is bullshit. kan alleen aan die kabelboom liggen en waarschijnlijk is er toch 1 vd verbindingen niet meer lekker. contactje in de boom los, in de stekker zeg het maar..
 

Ronnie

Forumguru
In 2004 had de Fabia nog geen Can-bus, dus het moet uit te lezen zijn via de K-line, welke modules zijn niet uit te lezen? Het instr. paneel geeft mijnsinziens alleen uitsluitsel over de beveiliging, tacho enz. echter niet over motordata.
 
In 2004 had de Fabia nog geen Can-bus, dus het moet uit te lezen zijn via de K-line, welke modules zijn niet uit te lezen? Het instr. paneel geeft mijnsinziens alleen uitsluitsel over de beveiliging, tacho enz. echter niet over motordata.

Hallo,

Mag ik me ook even mengen in deze ....?
Vandaag bracht ik mijn Fabia 1.4 Combi voor een vaak voorkomende motormanagementmelding naar de dealer.
Dit ondanks MM melding toch het prachtig lopen van de motor !!!!
Hij belde net.
Ze hebben zich wéér het apezuur gezocht, maar komen niet verder omdat er wéér geen verbinding is met de cambus !!!!
Ze hebben de accu nu losgelegt en proberen het morgen nogmaals.
De chef vroeg of het probleem misschien is ontstaan sinds de winterbanden/velgenset er om zitten.....................????

Kan vreemd genoeg kloppen met de storingsdatum/ontstaan.......
Ik wordt gek van deze auto !
Er is al eens eerder (1jaar terug) 900 Euro door ons geinvesteerd vanwege een kabelbreuk/reparatie met allerlei motormanagement etc. lampjes....

Iemand ECHTE tips of informatie/herkenning ?

Greetings, Claymore
 
Hoi Skodarijders,

Vandaag geprobeerd via de stekker links onderin dashboard aansluiting/contact te leggen via kabel/sofware/laptop met Canbus.
Op geen enkele manier contact te leggen ondanks professionele kabel en VAG software.
Lijkt dus ontzettend op de eerder gemelde problemen van andere Fabia rijders..

Wie helpt ons nou eens echt uit de brand.

De motormanagementlamp is 1500 km niet actief geweest en was er plots weer afgelopen week, tijdens rijden .
Rij al honderden km's rond met het irritante oranje MM lampje maar alles loopt perfect.
2 dagen terug 'sochtend richting werk, na 2 km een knipperende MM lamp in het dashboard, vermogen weg, rot lopen, aan de kant, motor uit, herstarten, knipperende MM, motor uit, herstarten, MM brandt constant en loopt alles weer perfect.
Motor loopt nu eigenlijk net als gewoonlijk al dagen prachtig rond, maar nog steeds met een constant MM lampje, al is er soms om nog niet gevonden reden een kleine fluctuatie in stationairloop, dit alleen wél op G3 én op benzine.

HELP !?
 

Adoks

Senior Member
Kan je verder niet met je probleem helpen maar onze vorige auto heeft ongeveer 160.000 km gelopen met het MM lampje aan. Af en toe ging deze ook wel voor een tijdje uit maar het kwam altijd weer terug. Een VW bora op G3.

Uiteindelijk bleek het de lambda sensor te zijn, maar ik vond het wel best en heb het nooit vervangen.

Het enige slecht lopen was te wijten aan een vervuilde gasverdamper, maar na schoonmaken reed ie weer perfect. Ook zijn de gaskleppen eenmaal weer in de basisstand gezet. Dit laatste heeft het vreemde stationair (tot afslaan aan toe) lopen weer in orde gemaakt. Dit was trouwens na een paar honderd meter wel altijd voorbij.
 
Dank voor de respons.
Yep, ik denk zo ondertussen dat ik het MM lampje maar afplak.
Volgens mij kan de auto (computer) gewoon al die emissie contrôles niet aan.
En is er dus eigenlijk helemaal NIETS aan de hand.
Wel heeeeel irritant dat lampie steeds voor je neus ( heb je daar echt 160000km mee doorgereden ? neeeeeee !?).
Ook de monteurs raadden me al zoiets aan !!!! ( bij een officiële Skoda dealer nog wel !! )

Al bedoel ik hiermee niet dat evt. tips niet meer welkom zijn !
Zijn er dan helemaal géén Skoda monteurs met ervaring te vinden op dit forum ????

Greetings, Claymore



[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

Adoks

Senior Member
heb je daar echt 160000km mee doorgereden ? neeeeeee !?.
Jazeker zonder enig probleem. De auto reed er niet eens onzuiniger van. In die periode is het lampje ook weleens 20000 km uit geweest, maar uiteindelijk bleef die aan.

Ik merkte er verder ook niets van. Auto reed prima en had bijna 250000 gereden.
 

Ronnie

Forumguru
Ik kan m'n Fabia 1 probleemloos uitlezen hoor, zoals al eerder gezegd heeft de 2004 Fabia 1 geen can-bus, maar de z.g. "3 leiter-bus" , communicatie gaat via de K-line!
Ik heb VAG-COM 409.1 met een goedkoope chinese interface voor € 49,- op Ebay.
Plus een com-usb verloop.
 
Bovenaan Onderaan