stoterig afremmen, uitrollen

erpa

Banned
Hallo,
Mijn O2 heeft het verschijnsel dat bij rustig remmen voor bv. een stoplicht (uitrollen met voet op de rem)hij ongelijkmatig afremt zonder dat het te voelen is in het rempedaal. Het zijn geen kromme remschijfen.
Het is net of er een verdikking zit in een remschijf.
S-point/pon kent het verschijnsel maar weet geen oplossing.
Het schijnt dat type 1 er ook last van heeft.

Hebben jullie hier ervaring mee ?
Het is begonnen na +/- 6.000 km.

Heb dit bij mijn vorige auto gehad, Peugeot 406, en het bleken kromme remschijven te zijn. Dit was gebeurt na een keer voluit op de rem om een ongeluk te voorkomen.

Octaviarijder

Actief lid
Ik heb het met mijn 1 ook, morgen voor een beurt dus ik zal eens vragen of ze er naar willen kijken. Ik laat wel ff weten hoe of wat.

bert2

Lid
Hallo, Dat probleem ken ik. Ik had ook dat bij afremmen het leek alsof je over hobbels reed. Volgens de techneut
van de dealer waren het de remschijven waar een 'slag' in zat. De schijven zijn inmiddels vervangen en het probleem is opgelost. ( Octavia II Elegance 01/2005 - 13000 km )

Octaviarijder

Actief lid
Het blijkt toch ook een verschijnsel te zijn wat vaker voorkomt. Er is niets aan de hand met mijn remmen, maar ze vertonen hetzelfde gedrag.

erpa

Banned
Bedankt voor de reacties, ik heb vrijdag een afspraak bij de dealer voor garantie gevalletjes.Zal ze eens goed naar de schijfen laten kijken.
garantie:
Stream sw upgrade ivm. ontvangst, schijnt een uur te duren
Resonantie van de achterdemper
Klikken van de achterremmen (blokken)
Suizen linker a-stijl

bert2

Lid
Ben benieuwd wat uw dealer eraan doet.

Heb zelf ook een stream en lees ook wel over slechte ontvangst en geluid maar ik kan niet klagen.

Het verschijnsel van die klikkende remblokken heb ik ook als ik b.v. achteruit uitparkeer en bijrem. Had dat bij eerdere auto ook wel. Benieuwd wat dat precies is. Lees graag.

Deje

Lid
Mijn Golf IV variant had het zelfde probleem. Na montage van nieuwe schijven en blokken was het een tijdje over, maar het kwam na 10.000 km toch weer terug
Het schijnt bij VW een bekend verschijnsel te zijn.....
Mijn huidige Octavia heeft het niet.

Potje

Actief lid
Kleine tip:
Als je na een flinke afremactie voor het verkeerslicht staat (of ergens anders), laat de rem dan los. De remschijven zijn dan namelijk loeiheet. Dat deel van de remschijven waar de remblokjes opzitten koelt minder af dan de rest van de schijf. Gevolg: kromtrekken!

Raar dat zoiets trouwens nooit bij een automaat gebeurt. Daarin sta je immers altijd op de rem voor een verkeerslicht. Maar volgens mij zijn de schijven van een auto met automaat vaak allemaal geventileerd.

Kan iemand dit beamen? (=NL en niet ENG)

bert2

Lid
Klopt, dat zei mijn dealer ook. Vraag me dan inderdaad ook af hoe dat gaat als je een automaat hebt. Dan moet je je voet wel op de rem houden. Moeten de schijven toch tegen kunnen. Bovendien, bij GEEN van mijn laatste 5 (VW) auto's heb ik dat ooit gehad.

Potje

Actief lid
Ik zette de automaat altijd in neutraal.... maar had sowieso geen problemen met kromme schijven.

Adze

Nieuw lid
Het is een draadje van een tijdje geleden, maar graag zou ik willen weten hoe het is afgelopen met het probeem van Erpa.

Ik had namelijk ook last van trillend stuur tijdens remmen bij ongeveer 6000km. Dit is onder garantie verholpen. Ben nu ingeveer bij 12000km en het probleem is er weer! Na vele reacties gelezen te hebben over het krom trekken van schijven door op rem te blijven trappen na hevig remmen, heb ik hier extra op gelet...

Ben nieuwsgierig of er meer mensen dit euvel (her)kennen?

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: erpa</font><hr />

Resonantie van de achterdemper

[/ QUOTE ]
Hoe is het hiermee afgelopen??

Ik heb ook resonantie in de uitlaat, maar of daar iets aan gedaan wordt? Ik vrees het niet nadat de krakende achtervering ook al niet gehoord werd door de monteur.
Zal maar eerst vragen of op de dag van de afspraak garagebezoek, de dove monteur er ook is, want dan kan ik beter een andere afspraak maken, of nog beter naar een andere dealer!

erpa

Banned
Resonantie is weg.Bleek hitte isolatie tussen uitlaat en bodenplaat te zijn.Even wat verbuigen en weg.

Bovenaan Onderaan