Stotteren 1.4 tsi

Cars076

Forumguru
Vandaag tijdens een zoektocht voor een autoradio voor mijn zoon begon mijn auto in te houden en te stotteren.
Bij het uitlezen blijkt er een melding nokkenas sensor en nog iets.

Het was mij niet helemaal duidelijk , de gewone computer kon de auto niet uitlezen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

ertromp

Forumguru
Dat kan inderdaad de nokkenassensor zijn. Heb je het in alle toeren of een bepaald gebied want dan kan het ook nog de nokkenasversteller zijn. Bekend onderdeel in de CAXA wat defect kan gaan. Hoor je geratel?

Cars076

Forumguru
Hoi , nee geen geratel , wel een ander geluid uit de uitlaat en inhouden van de auto.

garage had het over de ketting :mad: ,of de nokkenas sensor , laten we maar het beste op hopen

Laatst bewerkt door een moderator:

rupert

Senior Member
sensor vervangen en rijden -> probleem weg dan was het de sensor
probleem niet weg dan kan het een gerekte distributieketting zijn, dit was bij mij het geval (het probleem kwam na ongeveer 70km weer terug, incl. een brandend motorstoringslampje)
ik heb toen ook de nokkenassen vervangen gekregen, bleek een onbalans in te zitten
gelukkig allemaal onder garantie, dit zijn namelijk dure reparaties...

Arjann

Forumguru
Of eerst fatsoenlijk de distributietiming laten controleren voordat je klakkeloos een sensor gaat vervangen. Zou lullig zijn als je de sensor vervangt en daarna de ketting verspringt met alle gevolgen van dien.... als de timing in orde is kan je altijd de sensor nog vervangen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Cars076

Forumguru
Het heeft even geduurd , maar de oorzaak is bekend.
Helaas is de ketting van tijd en zal hij vervangen moeten worden.:mad:
Nou maar hopen dat het niet te duur wordt.:shutup:

Bovenaan Onderaan