Stotteren/inhouden fabia

fabjan

Nieuw lid
Wie weet wat het is?!

Ik heb een skoda Fabia uit 2002. Hiermee heb ik het probleem dat deze stationair erg onregelmatig loopt en onder het rijden vaak inhoud en stottert. ook gaat sporadisch het motormanagement lampje branden en deze gaat ook vanzelf uit.

Ik heb de lambdasonde vervangen en de bobine brug, echter blijft de storing aanwezig.
Ik ben al bij 2 garage's geweest en zij weten niet wat het is.

heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het kan zijn?

Zit zelf nog te denken aan de luchtmassameter...

Bakkertje

Forumguru
Is de auto al uitgelezen? Ik zou eens zoeken naar eventuele vaccuum lekkages en het gaskleppenhuis eens reinigen en opnieuw inleren om mee te beginnen.

Laatst bewerkt:

Monteurtje

Forumguru
In je bericht lees ik bobinebrug. Dan kan ik maar een ding bedenken en dat is dat je een Fabia I 1.4 MPI hebt. Deze lopen nagenoeg allemaal stationair onregelmatig.
Een storingscode is wel makkelijk om te weten.
Maar kan wel paar dingen bedenken

Gasklephuis smerig. Schoonmaken + basisafstelling
Vacuumlekkage
Inlaatspruitstukdruksensor. Deze zit er in plaats van een luchtmassameter.
Inlaatspruitstukpakking lekt. Testen met remreiniger. Niet teveel in een keer.
Lekkage in uitlaat.

Als dit allemaal goed is, dan wordt het lastig.

fabjan

Nieuw lid
Bedankt voor de tips, ik heb inderdaad de Fabia I 1.4 MPI en vanaf dag 1 dat ik deze had liep deze onrustig.

Helaas weet ik de fout code niet meer... stom van me, na de vakantie weer eens kijken wat het kan zijn en dan het lijstje van Monteurtje na lopen. Ik hoop maar dat ik het kan vinden !

B

brosio05

Hoi fabjan.
Heb je nog iets gevonden? Ik heb ook problemen met stotteren, alleen gebeurt dat als ik tussen de 2000 en 2500 toeren draai. En dan nog niet altijd. Heb ook ergens gelezen dat bij iemand de olieafscheider vervuilt was. Hij had regelmatig de code P1180 die terug kwam. Ook viel de motor stil als hij de olievuldop eraf draaide tijdens draaiende motor. Na reiniging v/d olieafscheider was dit allemaal verholpen.

Gr arjan.

gjmondria

Nieuw lid
Hallo,

Ik had precies hetzelfde, als ik wegreed begon ie te stotteren.
Bij de APK bleek dat de auto teveel CO2 uit stootte en gaskleppenhuis smerig was.
Dit hebben ze nu schoon gemaakt en afgesteld, en heb nu nergens meer last van en ook geen storingslampjes meer.

En onze auto loopt onrustig dat schijnt bij dit type te horen

fabjan

Nieuw lid
Het volgenden gedaan, Gasklephuis smerig, schoongemaakt en basisafstelling gedaan.
Vacuümlekkage opgelost, droog slangetje. Brandstoffilter en drukregelaar vervangen. Verder waren er geen lekkage's. Ook de olieafscheider was niet vies.

Echter stottert de auto nog steeds

Hoe test ik de Inlaatspruitstukdruksensor?.

Wel krijg ik foutmelding over de lambda sonde in het uitlaatspruitstuk, deze ga ik volgend weekend vervangen.
Daarmee hoop ik dat het over is! Natuurlijk heb ik de foutcode niet opgeschreven.....

fabjan

Nieuw lid
Alles getest, zelfs nieuw gasklephuis er op gezet maar het stotteren en inhouden blijft er in zitten...

De storing die er nu nog in zit is storing 16514 P0130 035 - cilinderrij 1 - sonde 1 elektrische storing in stroomcircuit statisch, dit is de lambdasonde in het inlaatspruitstuk.

Echter kan ik me niet voorstellen dat deze de storing veroorzaakt. helaas kost deze 180 euro nieuw maar ik ga deze toch maar aanschaffen om te testen of dit het is.

Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn of zeggen jullie ook vervangen die lamdasonde?!

CDK

Forumguru
Is dat nieuwe gasklephuis ook ingeleerd? Anders lost het je probleem sowieso niet op!

Joske

Forumguru
je kan natuurlijk ook al eens naar de bedrading van de lambdasonde kijken of die nog ok is?

dasko76

Nieuw lid
sinds vijf dagen een 2002 combi. de mijne doet het ook. heb zoiets van baat het niet dan schaadt het niet.

Bovenaan Onderaan