Stotteren onder 2000 toeren 2.0 AQY

Buster

Lid
Sinds een tijd heb ik geregeld last van wat gestotter bij mijn auto:
Met warme motor in het gebied tot 2000/2200 toeren wil de motor weleens wat stotteren. Koud is er geen probleem.
Op Internet vond ik dit:
http://www.amtgarageforum.nl/volksw...-2100-toeren-in-alle-versnellingen-33882.html
Weliswaar een Bora, maar dezelfde motor. Helaas komt er daar geen vervolg of oplossing.

Opmerkelijk is dat het een tijdje weg is geweest nadat de bougies vervangen waren (of was dat stom toeval....)

Iemand raad? Zelfde ervaring (met oplossing)? Tips?
 

Buster

Lid
Deze auto wordt vrijwel volledig door een Skoda-dealer onderhouden, en het is nu 7.000 km geleden dat er een grote beurt is uitgevoerd.
Zowel voor als na de grote beurt (die nu dus ca. 7.000 km terug is) heeft dit zich voorgedaan.
 

Buster

Lid
Ik moet verduidelijken:
Bij een merkloze garage heb wat rubbers laten vervangen, en de bougies. Een paar weken daarna heeft de auto een grote beurt gehad bij de Skoda-dealer. In de tussenliggende weken heeft het stotteren zich niet voorgedaan. Kort na de grote beurt begon het weer.
 

guitar_billy

Senior Member
@Buster,
het vw forum geeft al aan dat het oplossen van zo iets via het internet lastig is, Het kan van alles zijn. Zomaar onderdelen vervangen kost alleen maar geld.

Wil je er zelf gaan storingzoeken dan adviseer ik je vraag op de Skoda Prikpagina te zetten. daar is een VWMonteurke aktief die al menig probleem heeft opgelost door systematisch te werk te gaan.
http://skoda.startpagina.nl/prikbord

Ook mogelijk dat soortgelijk probleem al besproken is, de site is op dit moment even niet beschikbaar vanwege onderhoud.
 

Buster

Lid
"Zomaar onderdelen gaan vervangen" is het laatste waar ik aan denk of doe.

Dank voor de web-tip; ik zal die site eens in de gaten houden.
 

Cordoba

Forumguru
Buster, is de auto ook uitgelezen op foutcodes? Het zou me niet verbazen als er een bobine niet helemaal lekker meer is. Nieuwe bougie kan dan tijdelijk een beetje helpen. Als je een bobine hebt met kuren, heb je een foutmelding (misfire). Door de bobine op de cilinder te wisselen met die van een andere cilinder, de foutmelding te resetten te gaan rijden, en opnieuw uitlezen na stotteren, kun je zien of ie met de bobine mee is gegaan of op dezelfde cilinder is blijven zitten. Overigens komt het af en toe ook voor dat nieuwe bougies niet 100% zijn, en al snel vervangen moeten worden.
 

Buster

Lid
'k Heb hem laten uitlezen; inderdaaad 'misfires'.
De bougiekabels zijn vervangen (de monteur zag dat er twee niet goed waren) en het euvel heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan.
 
Bovenaan Onderaan