Stotterend motor.

Michel29

Nieuw lid
We hebben sinds kort af en toe dus zeker niet altijd last van een stotterende motor. Nou ben ik laatst een stukje over de autoweg gereden en toen ik nog al wat gas gaf ging het lampje met de gloeispiraal en het motormanagement branden te kort om te kunnen lezen wat er stond.
Ik ben toen naar de dealer gereden en daar hebben ze de foutmelding gewist. Het bleek te gaan om de uitlaatgaswarmte meet sensor. We hebben ook al eens een druksensor vervangen. Nou gaat het dus weer om een sensor, en wat blijkt er zitten drie van die dingen in. Kostenplaatje 150€ .......pfff met inbouw 250 ballen toe maar. Maar hij zei wel erbij dat het ook mogelijk is dat er een marter aan gevreten heeft en de kabel beschadigd is. Maar ik dacht dat de marter er niet meer in komt d.m.v de bodemplaat die helemaal afgesloten is. Inmiddels is het stotteren weer terug dus ik denk dat de sensor echt kapot is.

Ik heb inmiddels ook de reflectoren voor de bumper besteld en de houders voor de bumper. Blijkt allemaal niet zo gemakkelijk. Ze wilden kenteken en typenummer weten. Kenteken was natuurlijk niet meer te achterhalen de bumper komt namelijk van een kennis uit een garage typenummer staat mooi in de bumper, en nou afwachten wat dat gaat kosten.

The bone collector

Senior Member
Als je het topic leest over de marter, zit die mogelijkheid er wel in denk ik. Bodemplaat sluit dus niet volledig af.

Maar wees tevreden dat je een "uitlaatgaswarmte-meet-sensor" hebt, wat zou je doen zonder vraagt een mens zich dan af.

RefleCs

Forumguru
[Off Topic] Ik ben verkouden en lees dus....... Snotterende motor..... tssssss zwaar toe aan weekend [/Off Topic]

Bovenaan Onderaan