Strak sturen

SkodaMan

Actief lid
Met die harde wind van de afgelopen dagen is het gewoon genieten in de O2. De rechtuitstabiliteit is echt geweldig ondanks dat de wagen heen en weer geschud wordt door de rukwinden. Als je echter tijdens het rijden opzij kijkt naar iets op de stoel naast je, dan ga je ongemerkt stuurcorrecties geven op het lichte schudden van de carrosserie en dat maakt het niet beter.
Zodra je weer opkijkt en niet te snel reageert op wat je voelt dan zie je dat de O2 een fractie van een seconde later zelf corrigeert voor de invloed van de wind. Je moet dus gewoon niet te snel reageren.

Op plaats van aankomst hoor je bezitters van Renault's en Opel's vertellen dat ze stevig met twee handen aan het stuur moesten hangen om de wagen te beheersen. Het is dan leuk om te vertellen dat de elektromechanische stuurbekrachtiging en de multilink achteras in jou O2 geen moeite heeft met de harde wind. Moet je die blikken dan eens zien
grin.gif
.

VEEJAY

Forumguru
grappig dat je het zegt, ik vond het waaien eergisteren inderdaad wel meevallen op de snelweg.

Frankie

Actief lid
Ik weet niet hoeveel of waar jij hebt gereden, maar ik heb er toch wel aardig last van gehad..!! Met name op de rechte stukken als je achter vrachtauto's en andere grotere voertuigen vandaan komt.. Ik heb er aardig wat km's opzitten deze week, en ik vond het dus helemaal niet zo meevallen. Heb overigens geen Opel en Renault rijders over dit onderwerp gehoord !!
smile.gif
Maar goed... mss zit jou O2 beter in elkaar
cool.gif

Trol

Lid
Hoj iedereen,

Ik denk dat zoiets bij elke auto zowat hetzelfde is. Alleen heeft de O2 mss minder last van een te 'losse' of 'wiegende' ophanging en is deze beter geisoleerd van de wind waardoor het allemaal zachter lijkt te gaan.

Fabia

† In Memoriam
Ik moet zeggen dat ik het wel mee vond vallen, ik was onderweg in een vrachtwagen op o.a. Goerree Overflakke. De DAF LF hield zich goed, wel heen en weer schudden af en toe maar ik hoefde geen al te erge stuurcorrecties te maken.

Deje

Lid
Geen last gehad van rukwinden.....
Maar ik reed dan ook recht voor de wind of recht tegen de wind in....
473.gif

BasK

Nieuw lid
Typisch, ik rijd sinds november een O2 en ik vind de rechtuitstabiliteit nu net één van de weinige dingen waarop ik t.o.v. mijn vorige auto (Ford mondeo uit 2002) iets op achteruit ben gegaan. Ik moet op de snelweg iets meer input geven om goed in het spoor te blijven. Ik hoop dat het een kwestie is van wennen aan de electromechanise stuurbekrachtiging. Voor het overige ben ik erg tevreden, zeker de 2.0 TDI met DSG....
24.gif

Boet

Actief lid
Roomstertje had weinig problemen. Je merkt wel dat er nogal een oppervlak aanwezig is voor de wind om mee te spelen, maar één en ander bleef prima beheersbaar.

LenK

Forumguru
Het was heavy gisteren. Ik hoop dat iedereen er zonder kleerscheuren doorheen is gekomen.

De wind had ik weinig moeite mee, maar als ik een vrachtwagen voorbij moest dan gaf ik toch maar even was gas bij om er zo snel mogelijk er voorbij te zijn.
Ook een flink stuk over een weg met eiken aan beide zijden vond ik minder. Hout is toch nog steeds harder dan mijn O2...

Bovenaan Onderaan