Stream eruit Columbus (kloon) erin ? [Octavia]

pvg

Nieuw lid
Hoi Forumleden,

Aankomende dinsdag (nog 4 nachtjes slapen... :yeah:) ga ik onze Octavia elegance uit 2005 ophalen. Daar zit nu een stream radio in. Ik wil deze echter vervangen door een Columbus (kloon).

Nu is mijn vraag; is het een kwestie van stream eruit en columbus erin ?

Of moet ik ook een nieuw paneel hebben olm alles netjes passend te maken.?
5bb7037ad6.jpg

Daarnaast ben ik van plan hem zelf te vervangen dus tips & truuks of zaken waar ik in het byzonder op moet letten zijn van harte welkom.

Alvast bedankt voor jullie reakties

Groetjes

Patrick

pvg

Nieuw lid
Heb je het over de Zenec kloon in dit verhaal?

Ja, o.a. , ben de afgelopen week op zoveel sites geweest en zoveel tegengekomen. Maar wat we opvalt bij de kloon merken dat ze , oogaanschijnlijk , wel allemaal dezelfde maatvoering qua front hebben. Net zoals de originele columbus dus.

Heb o.a. gekeken naar; vplus, navaudio, hifimax, zenec

skodaoctavia2

Actief lid
passend frontje kost 6 a 7 euro origineel
die van de stream is extra breed. die van de columbus is iets smaller

skodaoctavia2

Actief lid
dat was ook al naar voren gehaald in een ander draadje, ach ik hoop dat ie er veel plezier van heeft.
@gieliovd nee ik was het niet, heb hem wel van dichbij gezien, ik had een lasbril nodig.

Gieliovd

Forumguru
Er is al een forumlid die een dergelijke radio heeft gekocht... Ik ben even dat topic kwijt.

Maar, was jij dat toevallig niet zelf? :D

Racer

Lid
Volgens SCU kost het passende frontje voor de Columbus (vanaf de Stream) slechts 37 euri.......

Wijnand850

Forumguru
Ik heb een Zenec MC5600 bij aflevering van de auto laten inbouwen en ik moet mij heel erg vergissen als niet gewoon de originele afdekplaat is gebruikt. Dat leidt ik af uit wat kleine beschadigingen op die plaat die er voor de uitwisseling op zaten. Er zat overigens een Stream in die inderdaad breder is.

Groet,
Wijnand.

Na inbouw Zenec:
P1040330.jpg

Hier tijdens de proefrit, nog met de Stream:

Fotosproefrit5.jpg

skodaoctavia2

Actief lid
kijk dan nog maar eens goed naar je frontje op beide foto's die is toch echt anders, de zenec heeft een smallere binnenkant nodig. ga even bij de dealer langs en je hebt de goede:473:

Rallye

Forumguru
Ik heb een Zenec MC5600 bij aflevering van de auto laten inbouwen en ik moet mij heel erg vergissen als niet gewoon de originele afdekplaat is gebruikt.

De afdekplaat voor de Zenec is de afdekplaat van de Columbus. Die loopt iets naar binnen, in tegenstelling tot de vlakke afdekplaat van de Stream. Op je foto's is het verschil te zien.

@pvg: Als je toch een nieuwe afdekplaat moet kopen kun je wellicht ook een afdekplaat voor een RS bestellen (in zilver/alu-kleur).

Peter_Octavia

Forumguru
Ik heb een Zenec MC5600 bij aflevering van de auto laten inbouwen en ik moet mij heel erg vergissen als niet gewoon de originele afdekplaat is gebruikt. Dat leidt ik af uit wat kleine beschadigingen op die plaat die er voor de uitwisseling op zaten. Er zat overigens een Stream in die inderdaad breder is.

Ik had ook een Stream radio en heb ook Zenec MC5600, echter zelf ingebouwd en je hebt toch echt een ander frontje nodig. Die van de Columbus zoals al eerder wordt vermeld.

Bovenaan Onderaan