Stream ontvangst

Frankie

Actief lid
Sorry voor vragen over oude topics, maar hebben sommigen van jullie een nieuwe Stream radio gekregen vanwege de slechte ontvangst ? ik heb hier n.l. ook last van en de dealer heeft gezegd geen probleem te constateren. ik heb een vroege O2 dus een oude Stream /forum/images/graemlins/smile.gif Dank je voor een reactie !!

higgy

Forumguru
Waarom nou niet de zoekfunctie gebruikt en DAAR (in een ouder draadje) je vraag gesteld.
Nou zitten we met het zoveelste draadje over de Stream...

@Higgy, volgens mij is deze vraag nog niet gesteld.

@Frankie, voor mij een onbekend verhaal. Mijn ervaring met de nieuwe Stream is echter negatiever dan met de oude. Ik heb een oude en die werkt best goed. De nieuwe die ik een keer mocht gebruiken in een leenauto gaf slechter geluid en het ontvangst vond ik ook slechter.

Ik heb volgens mij een nieuwe stream. Zo ziet ie er uit:
Stream foto
Ik ben niet tevreden met de ontvangst. De zender valt te vaak weg. Bij deze versie gaat het geluid dan zachter totdat de ontvangst dan beter word. Het ontvangst gedeelte van deze radio is eigenlijk het zwakste punt van deze auto.

Dutch

Actief lid
Da's inderdaad de nieuwe versie van de stream. Ik had eerst de oude, maar heb enige tijd geleden de nieuwe versie gekregen. De ontvangst van de nieuwe versie is niet merkbaar beter dan van de oude. Wel kun je bij de nieuwe stream ook de middentonen regelen, terwijl je bij de oude alleen bass en treble kunt aanpassen.

Ook ik heb in m'n O2 (12/2005) de nieuwe Stream. Tot nu toe heb ik helemaal geen klachten over slechte ontvangst. In m'n vorige wagen had ik een Pioneer (en zeker niet van de goedkoopste) en die had een veel minder goede ontvangst dan de Stream.

Frankie

Actief lid
Excuse me, ik ben nog vrij nieuw hier en dacht dat oudere threads misschien een beetje doodlopend waren en ik geen respons meer zou krijgen, vandaar. Maar respons genoeg nog op dit oude onderwerp, thanks guys. Kan er alleen niet veel mee /forum/images/graemlins/smile.gif als de nieuwe Stream nog slechter of niet beter is dan de auto. Middentonen is wel jammer.. Zal dealer eens raadplegen.

Ik rijd nu 1.5 maand rond met nieuwe stream en vraag mij af of ze bij skoda ûberhaupt weten waar ze mee bezig zijn. Na 5 keer binnen (3de radio ondertussen) geweest te zijn is er nog steeds geen verbetering. Heb dus de dag na de laatste nieuwe radiowissel direct gemeld dat er niks was verbeterd.

Nog steeds geen reactie....

I'm getting pretty desperate /forum/images/graemlins/confused.gif

Remco28

Actief lid
Ik heb de oude stream(met update)ontvangst is beter geworden.
Is er geen software update waarbij je ook de middentonen kunt regelen?of alleen bij de nieuwe?
Best wel jammer dat er nu al een nieuwe is met meer functies.

LenK

Forumguru
Als de ene Octi rijder wel en de andere geen last heeft dan zijn er nog meer factoren die de ontvangst(of ontvangst-beleving) bepalen.

1 Waar iemand woont/rijdt is mede-bepalend of de ene rijder misschien wel of geen klachten ervaart (maar dan zou iedereen op die plekken slechte ontvangst moeten hebben en ook met andere merken radio's)

2 De overige onderdelen die bij de radio bepalend kunnen zijn zoals Montage, aarding, antenne, bedrading.

3 Het beoordelingsvermogen van de rijder, de een is nou eenmaal wat kritischer dan ander (en bij een apparaat van die prijs mag je de lat best hoog leggen), de een hoort alles (en ergert zich daar wel of niet aan), de andere hoort een afwijking nog niet als je hem/haar er op wijst (mijn vrouw bijvoorbeeld, ze leest dit toch niet dus ik kan het hier rustig noemen /forum/images/graemlins/545.gif)

ougie

Forumguru
Frankie ik heb een O2 uit 10-2004 en ook nog de originele stream, je hebt er niet veel aan, maar ik heb geen problemen. En ik heb meestal de radio aan en heel soms een cd'tje. /forum/images/graemlins/super.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/680.gif

Frankie

Actief lid
Ik wil die update hebben !!!!! /forum/images/graemlins/smile.gif Kan dat alleen via de dealer ? heb net gezocht op google, maar zo snel niets gevonden. Ik neem aan dat ze die update via de cd inlezen ?

LenK

Forumguru
Net als bij mijn DVD recorder zal het wel een CD zijn die het apparaat herkend als update. Die dingen zijn alleen in het wild te vinden als er een dealer (of zijn medewerkers) het naar buiten brengen.
Realiseer je dat je niet weet of een update die je vind op het internet betrouwbaar is. Bovendien kan bij het updaten eea misgaan. Als de update start en blijft steken in het update proces, grote kans dat je daarna uitgestreamd bent /forum/images/graemlins/1439.gif

Bovenaan Onderaan