Stream radio aansluiting op Can-Bus

Rupke

Nieuw lid
Hallo, ik heb een Skoda Octavia II die af fabriek zonder radio is geleverd.
Nu wil ik een Stream radio inbouwen, helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat de Stream radio een Can-Bus aansluiting heeft.
De stekker in mijn Octavia heeft geen Can-Bus stekker aansluiting.

IMGP2352.jpg

IMGP2354.jpg

Nu is mijn vraag of de radio ook kan werken zonder Can-Bus aansluiting.
Ik ben er van bewust dat enkele voorzieningen niet gaan werken. Als de radio en cd maar wel gaan werken.

Alvast bedankt,

Robbie

EdK

Forumguru
Gewoon even bij de dealer langsgaan of bellen !! Lijkt me sterk dat ze je CD speler en Radio niet werkend zouden krijgen !!

Deje

Lid
Can-bus

Normaliter is de canbus aansluiting standaard aanwezig in de radioaansluiting.
Mijn oct is ook zonder radio geleverd maar heeft wel een can+ en can- aansluiting in het stekkerblok zitten.
Volgens mij zijn het de dunne draden schuin boven de dikke plus draden........
Behalve plus en min (massa) zitten er verder geen aansluitingen in de stekker.
Voor een normale radio heb je dus een canbus interface nodig om geschakelde plus (15) snelheidspuls e.d. te genereren.
Maar daar heb jij dus geen last van...

Oli4

Actief lid
Heel kort antwoord: Gaat niet werken...

En....een nog kortere/snellere oplossing:
Samen met Rupke mijn oude Stream probleemloos, zonder omzetting van kabels/stekkers e.d., aangesloten op zijn stekkerblok ! :xyxthumbs:

Groet,

nomad

Senior Member
En....een nog kortere/snellere oplossing:
Samen met Rupke mijn oude Stream probleemloos, zonder omzetting van kabels/stekkers e.d., aangesloten op zijn stekkerblok ! :xyxthumbs:

Groet,

Dan had ie wel CAN bus, want als de quadlock stekker past.....

Rupke

Nieuw lid
Inderdaad de stream werkt helemaal perfect, ik ben er zeer blij mee. Oli4 heeft de configuratie gezien voor de Stream gemonteerd werd. Zag er gewoon niet uit !
Ik had van de garage begrepen en zo staat het ook op het schema van het stekkerblok, dat de kleine witte stekkerblokjes in de quadlock stekker de Can-Bus moet zijn.......
Deze heb ik niet, de radio krijgt alleen spanning en hopla werken.

Bedankt....

Bovenaan Onderaan