Stream radio

Djazz

Nieuw lid
De nieuwe Octavia's worden nu geleverd met Streams inclusief MP3. Is iemand er al achter of de oude Stream softwarematig aan te passen is naar MP3?

Geen idee, ik weet wel dat de Streams met MP3 wel expliciet zo gemerkt zijn. Het zou dus ook een ander model van binnen kunnen zijn.

Heb nog geen test gedaan met MP3's op CD. Wagen is afgeleverd in juni jl. maar heb de radio bij de dealer laten inbouwen ipv af fabriek (ivm BPM). Hoe oud deze radio is, blijft dus gissen... Zou hij ze niet slikken dan ben ik ook geinteresserd of het softwarematig te veranderen is.

Djazz

Nieuw lid
Nog even voor de duidelijkheid: alle radio's die nu achteraf ingebouwd zijn of worden zijn Streams zonder MP3.
Echter bij de Streams in auto's vanaf de fabriek zit nu wel MP3. De Stream met op het front vermelding MP3 is dus nog niet los leverbaar via PON. De vraag blijft is dit (buiten de vermelding op het frontje) puur een softwarematige aanpassing of zit er een ander chipje op de printplaat.

LenK

Forumguru
Kan me niet voorstellen dat dit met een firmware update aan te zetten is.
Het is wel l*llig als je voor hetzelfde geld af-fabriek een apparaat met meer mogelijkheden krijgt.
De Skoda audio/navigatie is al overpriced genoeg.

Dit vind ik dus goed waardeloos. De stream is al flink overpriced en nu komen ze ineens wel met functionaliteit die iedere andere autobouwer al tijden standaard levert op de ingebouwde stereo's.. Pfff.. Er is weinig mis met skoda, ben erg blij met de auto, maar dit vind ik goed waardeloos.

Gisteren mijn O2 opgehaald met Stream MP3 en dit wil zeggen een stopcontactje, ter grootte van een plugje van bijv. een oortje, in de jumbobox. In die jumbobox is een knopje 'AUX' met daarin het stopcontactje. Meer is dat dus niet, veel heisa voor weinig als je het mij vraagt.

Begrijp ik het dan goed: Alleen het AUX-plugje zorgt voor MP3-afspeelmogelijkheden?

> Kerel, kun je er geen cd-r met mp3's in afspelen?

LenK

Forumguru
Deze vraag kan alleen iemand beantwoorden die er een heeft. Heeft kerel er een af-fabriek met de tekst MP3 op het front?
Ik kan me niet voorstellen dat de Stream MP3 alleen via een extern aangesloten apparaat MP3 aan kan.
Dat zou voor mij een @#$%$#! reactie opleveren.

Zou het zelfde zijn wanneer de Audience pas een CD wisselaar zou worden met een extern aangesloten wisselaar en dat de dus Audience alleen maar een aansluiting voor een CD wisselaar zou hebben ipv een ingebouwde wisselaar. Dat zou toch ook niemand pikken.

Is ook niet zo, de Stream met MP3 kan CDtjes aan waarop MP3 bestanden staan, zoals je ook zou verwachten. Daarbij kan de jumbobox worden uitgerust met een Aux-aansluiting. Hier kan vanalles op worden aangesloten (alles met een koptelefoonaansluiting) b.v. een MP3 speler.

Ik heb inderdaad een STREAM 'af-fabriek' maar we zijn er nog niet toe gekomen een cd-tje af te spelen. Studio-Brussel speelt gewoon te goede muziek
smile.gif
) Neen, ik heb nog geen tijd gehad om al die dingen uit te proberen. Zoals ik van 307 naar 02 beloofd heb: ik ga er vanavond of morgen eens werk van maken. En laat hier iets weten. De veelbesproken problemen bij de STREAMs blijven voorlopig nog uit. Hij verandert vlot van frequentie. Alleen de geluidskwaliteit kon voor die prijs inderdaad beter maar hij is wel mooi in het interieur.

Bovenaan Onderaan