Stream vervangen door Audience > Geen RDS?

Mapa

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb net mijn Stream headunit vervangen door een tweedehands Audience. Na het invoeren van de code kwam ik er al snel achter dat de tuner geen zenders vindt. Als ik handmatig wat laat zoeken lukt het wel, maar dan leest ie nog steeds geen RDS en text uit.

Bij het inbouwen viel mij op dat deze 2 aansluitingen heeft voor antennes (vreemd genoeg met verschillende palletjes, de antenne die ik had paste maar op 1 van de 2). Kan dat te maken hebben met het feit dat ie twee antennes verwacht? Waar kan ik dat uitzetten? :) Of ben ik gewoon genaaid?

Edit: Ik vind net dit topic: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?6530-Geen-RDS-op-audience-radio . Zou ik via wat omzwervingen zijn radio te pakken hebben gekregen? :)

Mapa

Nieuw lid
Niet echt. Soms per ongeluk 1 zender. Wel heb ik ontdekt dat als je hem handmatig op een zender zet, na een tijdje rondrijden vanzelf de RDS data erbij komt. Maar echt handig is het niet. Ik vermoed dat het te maken heeft met 2 antenne aansluitingen, waarvan ik er maar 1 gebruik (en degene die ik gebruik heeft een iets andere kleur, maar wel een passende connector).

Mapa

Nieuw lid
Ik leer net dat de gebruikte connector een fakra-connector heet, en er zijn allerlei verloopjes te krijgen, waaronder eentje om 2 fakra connectoren met 1 antenne te bedienen: klik . Ik ga straks de Audience maar weer eens uitbouwen (gelukkig had ik de bezel nog niet teruggeklikt) om te kijken of deze op de radio gaat passen.

De Audience was er blijkbaar in een uitvoering voor 2 antenne's (en mijn Octa2 heeft er maar 1), wellicht raakt het systeem in de war als er echt maar 1 antenne zit aangesloten...?

Mapa

Nieuw lid
Nee, ik ga kijken of de connector waar ik net naar linkte past op de Audience, zo ja, ga ik dat kabeltje bestellen en kijken wat er gebeurt.

Mapa

Nieuw lid
En dat kabeltje pas dus echt helemaal niet. De 2 fakra-connectoren op de radio zitten veel dichter op elkaar en de palletjes zien er anders uit.

Bovenaan Onderaan