Stream vervangen voor Swing

Gertzie1969

Nieuw lid
Hier een vraag over de autoradio's Stream en Swing.

Ik heb een Octavia 1.9 TDi uit 2006 met standaard ingebouwd een Skoda Stream.

Mijn collega heeft nu een Octavia uit 2010 en heeft zijn Swing laten vervangen voor een model met navigatie. Ik mocht zijn Swing hebben en dacht deze zo over te zetten.

Nu loopt mijn accu leeg. Het leek zo mooi, dat de originele connectoren zo op elkaar passen. (Het kan natuurlijk zijn dat ik de antenne kabel verkeerd heb aangesloten.

Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of ik zomaar de radio's kan omruilen (ik heb de beveiligingscode).

Hetzer

Forumguru
Is het een pre-facelift, dan gaat het niet werken, de Swing kan niet in een pre-facelift Octavia of in een pre-facelift Fabia-2
De canbus is anders !!!!!!!!!!!

Gertzie1969

Nieuw lid
Hoe weet ik of het een pre-facelift is?? Het enige wat ik verschillend zie is de dubbele antenne (1 + 2) achterop de swing. De quadlock zijn voor beide hetzelfde. Het is jammer, dat er geen aansluitschema's van de radio's te vinden zijn.

De radio werkt gewoon alleen blijft een spanning afgeven.

Hetzer

Forumguru
Je hebt de vierkante lampen op jouw octi, facelift is dacht ik vanaf 2009, dus heb jij een pre-facelift.
hij blijft idd de accu leegtrekken.
Geeft hij wel de temperatuur en de tijd aan op het scherm van de Swing???

Hetzer

Forumguru
Wat een goede indicatie als dat hij goed is aangesloten, als de Radio harder gaat als je sneller gaat rijden, begrijp je ?
Maar ik denk dat de verkeerde can-bus het euvel is, ben bang dat je dealer dit ook gaat zeggen..

Gertzie1969

Nieuw lid
Ik begrijp t. Ik ben er ook bang voor. We gaan van de week even langs de dealer. Misschien kan t anders. Laat ik wel even weten, als ik er geweest ben.

Bedankt voor het meedenken.

Hetzer

Forumguru
De auto met een lagers can-bus herkent de radio niet, hierdoor blijft hij spanning afgeven, misschien dat de dealer hem als nog kan inleren.
Ben benieuwt naar het vervolg.

Het kan wel, maar dan moet je de Canbus Gateway vervangen door een nieuwer exemplaar. De Canbus Gateway zou ook naar een hoger versienummr geflashed moeten kunnen worden, maar een dealer doet dat niet.
Het heeft wel een paar nadelen om een Swing of Bolero in een pre-facelift in te bouwen: tijd verschijnt niet meer in beeld op de radio, bij de Bolero ook de temperatuur niet meer (en de climatronic gegevens, tenzij je de Climatronic unit ook vervangt) en de visuele parkeerhulp wordt niet meer weergegeven.
De enige reden om het doen is volgens mij dan ook dat het mogelijk wordt om een MDI aan te sluiten.
Ik heb zelf een VW RCD510 met MDI in mijn Octavia uit 2006. Werkt prima, maar achteraf gezien had ik misschien wel net zo goed kunnen kiezen voor een after-markt radio met iPod control. De iPod-bediening met de Alpine die ik in mijn Golf 4 had werkte soepeler.

Bovenaan Onderaan